Draadloos op het internet met een powerbook G4 van 2001

Beste Macfanaten,

Wie kan mij helpen?

Ik heb sinds kort een Powerbook Titanium G4 500Mhz 20 GB en 768 Mb intern bouwjaar 2001 gekocht. SOFTWARE OS X10.2 PANTER.NL

Thuis heb ik Wireless-G merk Link SYS Acespoint alles werk prima 23 PC’s met kabelnetwerk verbinding plus een Imac van 2000 met systeem 10.2e n PC laptop draadloos met een PCMI kaart.

Nu wil ik graag de powerbook ook via het huiige systeem draadloos internetten.

Is het mogelijk met Bekin Wireless High Speed Mode USB Adapter draadloos met mijn Pwerbook G4 het internet op te gaan of is er een andere mogelijkheid of merk?

Tevens zou ik dan ook graag de instelling voor het internet willen weten.

Ik hoop dat ik een reactie mag ontvangen welke mij verder kan helpen.

vr. gr.

Huib Zandwijk

Beste Huib,

Als je in het forum zoekt op belkin, krijg je (denk ik ) voldoende antwoorden op je vragen.
zo niet help ik je wel verder.

Peppie

[quote:f8b472c8f9="Huib Zandwijk"]Thuis heb ik Wireless-G merk Link SYS Acespoint alles werk prima 23 PC's met kabelnetwerk [/quote:f8b472c8f9]

23 PC’s Thuis?!?!?

[quote:4719fbd934="Indomarco"][quote:4719fbd934="Huib Zandwijk"]Thuis heb ik Wireless-G merk Link SYS Acespoint alles werk prima 23 PC's met kabelnetwerk [/quote:4719fbd934]

23 PC’s Thuis?!?!?[/quote:4719fbd934]

het zijn er slechts 2

Maar is dit de enige reactie?

Sorry voor de late reactie.

Als er een driver bestaat voor die High Speed USB adapter is er niets aan de hand.
Dan kan je net als alle andere wireless apparaten inloggen op je Access Point.

Als die niet werkt zijn er andere aanbieders die wel werken met MacOS X.
Had zelf ook een iMac met een USB adapter op het netwerk gehangen, maar moest elke keer apart inloggen, kreeeg geen IP van de DHCPserver. Maar het gaat dus wel.

Heb je een PC-kaart mogelijkheid in die PoBo? Ik dacht 't wel...

If so: Kijk ook even naar de Sonnet Aria (http://www.sonnettech.com). Dat is een PC-kaart die zich net zo gedraagt als een AP-extreme. Werkt picobello op mijn G3 PoBo, gewoon met Apple’s AirPort software. Ding erin pluggen en vervolgens doen alsof je een AirPort hebt.

Zo heb je ook niet het nadeel van de langzame USB-snelheid: je kan gewoon met de ‘extreme’ snelheid werken. Wel iets duurder dan zo’n Belkin-dingetje, maar stabieler en sneller ook dus. Eventueel te koop bij Chipmunk (daar komt de mijne vandaan). Ergens anders heb ik 'm nog niet gezien.

Ik vind 't super. :slight_smile: