Draadloos printen via AE ism Windows Vista

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb onlangs van het werk een nieuwe laptop gekregen met daarop Windows Vista. Thuis heb ik een mac configuratie met een AE en een draadloze router van Belkin. Op mijn mac werkt alles perfect, zowel Airtunes als draadloos printen.

Op de vista laptop geeft het draadloos printen echter problemen terwijl Airtunes wel goed werkt. Ik heb bonjour al geinstaleerd maar dat wil ook niet helpen. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik het draadloos printen werkende kan krijgen. De printer is overigens een HP Deskjet.

Daarnaast heb ik nog een probleem met het delen van bestanden tussen de diverse computers. Beide computers zien elkaar echter moet ik een wachtwoord opgeven in Windows Vista om toegang te krijgen tot mijn Mac. Ik zou echter niet weten welk wachtwoord en gebruikersnaam hier wordt bedoeld. Iemand misschien suggesties. (Windows en file Sharing staat ingeschakeld op de mac)

Alvast Bedankt.

Heb je de printer via het speciale Bonjour printer installatieprogramma op je PC geinstalleerd?

Je moet de gebruikersnaam & wachtwoord gebruiken waarmee je inlogt op je mac, dus de korte naam van je account + wachtwoord.