Draadloos printen

Ik heb thuis een imac en die staat op de eetkamer tafel. Ik heb een printer nodig, maar die wil ik niet bij de mac zetten en ik wil ook geen kabels door het halve huis hebben lopen voor een printer. Dus ik ben op zoek naar een draadloze printer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor printer heb jij en werkt dat probleemloos?

Ik heb een airportkaartje in mijn mac dus als het goed is moet ik toch gewoon met een wifi printer uit de voeten kunnen? of heb je daar ook een airport basisstation voor nodig? Kan een bluetooth printer ook, of zijn die niet meer verkrijgbaar?

Een hoop vragen iig. Ik heb gezocht in het forum maar niet gevonden. Is het al eerder aan bod geweest dan graag een linkje.

Alvas bedankt en allen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Ik heb een Canon Pixma 4000R. Werkt perfect. Schitterende foto's en kan ook bedrukbare cd's en dvd's printen.

Ik wil ook zo iets, maar ik ga denk ik voor een Netwerk printer, printer dat je dus d.m.v. UTP kabel aan je router plugt.

Vervolgens kunnen alle computers aan die router (draadloos/draad) printen op die printer…

jello brother heeft goedkope netwerk all in ones met apple software dacht ik

Wij hebben voor datzelfde probleem een Airport Express en een HP 1320 laserprinter aangeschaft. Werkt perfect!

Ik heb gisteren een diepte-investering gedaan in zo'n brother netwerk alles in 1 apparaat. Alles doet het redelijk, alleen het netwerkprinten krijg ik dus met geen mogelijkheid aan de praat.... Nu was dat ook niet de reden voor mij om dat apparaat te kopen.... (Het bging mij om faxen en copieren) maar ik zou de prettige bijkomstigheid van netwerkprinten toch wel graag aan de praat krijgen.... Ik heb overigens de Brother mfc 425 gekocht.

Op de [url=http://www.apple.com/nl/airportexpress/]site[/url] van Apple vind je bij AirPort Express het volgende:

[quote:2715fe8ad8][b:2715fe8ad8]Samen één printer gebruiken, zonder kabels[/b:2715fe8ad8]
Beschik je thuis over meerdere computers, maar slechts één printer? Geen probleem. Je sluit gewoon de printer aan op de USB-poort van het AirPort Express-basisstation en je printer is direct beschikbaar voor iedereen die is aangesloten op je draadloze netwerk.(6) Je hoeft je printer dus niet meer te verplaatsen van de ene computer naar de andere. Je hebt nooit meer last van door elkaar lopende kabels en hoeft geen bestanden meer te e-mailen van je eigen computer naar de computer die op de printer is aangesloten. Bekijk een lijst van USB printers die compatibel zijn met AirPort Express.[/quote:2715fe8ad8]

Ik heb de opvolger van de Canon 4000R n.l. de Pixma IP5200R. Werkt perfect met iMacG5 en XP laptop. Print ook CD's. Bij installatie alleen even opletten met eventuele Firewalls (uitschakelen).

[quote:7c60662bbe="salvatore"]Op de [url=http://www.apple.com/nl/airportexpress/]site[/url] van Apple vind je bij AirPort Express het volgende:

[quote:7c60662bbe][b:7c60662bbe]Samen één printer gebruiken, zonder kabels[/b:7c60662bbe]
Beschik je thuis over meerdere computers, maar slechts één printer? Geen probleem. Je sluit gewoon de printer aan op de USB-poort van het AirPort Express-basisstation en je printer is direct beschikbaar voor iedereen die is aangesloten op je draadloze netwerk.(6) Je hoeft je printer dus niet meer te verplaatsen van de ene computer naar de andere. Je hebt nooit meer last van door elkaar lopende kabels en hoeft geen bestanden meer te e-mailen van je eigen computer naar de computer die op de printer is aangesloten. Bekijk een lijst van USB printers die compatibel zijn met AirPort Express.[/quote:7c60662bbe][/quote:7c60662bbe]

Ik heb zelf een Airport Express, maar heb noch een HP allinone noch een Canon IP4000 ooit na installatie van Tiger probleemloos aan de praat gekregen.
Altijd weer kleine ergernissen. Kijk voor de zekerheid maar eens bij ‘apple -discussions’ . Dan zakt de moed je in de schoenen.

Airport Express + HP3820 in WDS gekoppeld aan een WRT54G werkt perfect!

Maar ik heb dus geen airport express. Kan ik dan gewoon een wifi printer kopen en die laten koppelen met mijn airport kaart of is dat onmogelijk? Als het wel kan wat is een goede wifi printer?

nee dat kan niet, je hebt een printserver nodig voor het draadloos printen en dit heeft een airport express en extreme en waarschijnlijk ook de andere wifi routers. voor de mensen met hp problemen, heb je een linux driver en wat gekloot nodig om het aan de praat te krijgen. ik geloof dat het een jetdirect driver is, als de zoekfunctie werkt ik heb het ooit gepost en anders kan je via google een en ander wel vinden.

Is het niet zo bij een printer met ethernet poort die je binnen je ethernet-netwerk hangt, deze voor iedereen (ook via airport-express) zichtbaar en te gebruiken moet zijn?

Zoals ik al eerder in dit draadje schreef, heb ik dus een Brother MFC-425CN alles-in-1 geval. Deze beschikt dus ook over een ethernet-aansluiting en zou dus ook te benaderen moeten zijn via het ethernet. Tja en dan kom ik op een terrein waar ik helemaal niet thuis ben en uiteraard loop ik dan tegen de meest bizarre dingen aan.... Voor alle duidelijkheid is de Brother zowel via de USB als via Ethernet aangesloten 1. Nadat ik 1 en ander op de mac gezet had kon ik in classic géén PDF's meer maken. Automatisch en zonder keuzemogelijkheid werden de te printen gestuurd naar het IP adres van de Brother. Maar in plaats van op de Brother te printen verdwenen de bestanden in het niets.... 2. Booten in Os 9 gaf dit probleem gelukkig niet!!!! 3. Op geen enkele manier kreeg ik het printen via ethernet aan de praat. Dit leek mij wel handig gezien het feit dat ik 2 Mac's beschik en waarbij de 1 anders altijd aan moet staan om de andere de mogelijkheid te geven om te kunnen printen. 4. Scannen vanuit photoshop verloopt probleemloos, geeft echter geen hoogstaande scans maar daar was de Brother ook niet voor aangeschaft. 5. Ook faxen vanuit bijv. mail kan probleemloos. Je kunt dan in je printmenu aangeven dat je het bestand wilt faxen en maakt dan op dat moment gebruik van de fax-functie van de Brother. Da's handig want ik had nl. m'n mac niet aan een telefoonlijn hangen. 6. Om te speuren naar de problemen in punt 1 heb ik de ethernet kabel er even uit gehaald. Op dat moment kan ik niet meer scannen vanuit photoshop.... Ook werkt vanaf dat moment het handige appje van Brother Control Centre niet meer. Ondanks het feit dat de Brother nog wel via USB aangesloten is. Het printen daarentegen werkt weer wel probleemloos...... 7. De Brother beschikt over een viertal toetsen waarmee je rechtstreeks bestandjes kunt scannen naar een applicatie. Deze kun je zelf met behulp van Control Centre toewijzen. Op het moment dat ik deze toetsen wil gebruiken krijg ik een foutmelding van twain sane.... en dat terwijl volgens mij Brother gebruik maakt van een eigen driver.... Gelukkig doet het apparaat wel datgene waar ik hem uiteindelijk voor gekocht had, nl. faxen en copieren...... maar ik zou het toch een erg prettige bijkomstigheid vinden als die ethernet functies het ook deden

Net de Brother DCP-315CN aangeschaft ( 105 Euro ). Kleur inkjet printer / copier / scanner met netwerk aansluiting (bonjour).

De installatie-handleiding (Nederlands talig) doorlopen en probleemloos (in 30 min) aangesloten.

Heb inmiddels ge-scanned en geprint, dit alles via UTP (Ethernet).

Dit is mijn (onze) eerste Brother printer en ik moet zeggen ben onder de indruk van de Nederlands handleiding(en) en de software voor Mac OSX.

Mededankzij Bonjour ging het installeren foutloos.

Een aanrader (zeker voor deze prijs).

Ik heb HP Color Laserjet 3800dn aangekoppeld op router + goedkoop wifi zendertje ook aan router gekoppeld=draadloos printen. Alles werkt perfect en direct met de HP drivers.

[quote:0fdb44da6b="Mimmel"]Ik heb HP Color Laserjet 3800dn aangekoppeld op router + goedkoop wifi zendertje ook aan router gekoppeld=draadloos printen. Alles werkt perfect en direct met de HP drivers.[/quote:0fdb44da6b]

Is die printer dan met Ethernet verbonden aan je router of met usb.
Ikzelf heb enkel ehternet poorten (logisch :innocent: ) maar geen usb.

dus ga ik (een goedkope :evil: ) ethernet printer zoeken.

[quote:f217f945b1="Jordgubb"]Net de Brother DCP-315CN aangeschaft ( 105 Euro ). Kleur inkjet printer / copier / scanner met netwerk aansluiting (bonjour).

De installatie-handleiding (Nederlands talig) doorlopen en probleemloos (in 30 min) aangesloten.

Heb inmiddels ge-scanned en geprint, dit alles via UTP (Ethernet).

Dit is mijn (onze) eerste Brother printer en ik moet zeggen ben onder de indruk van de Nederlands handleiding(en) en de software voor Mac OSX.

Mededankzij Bonjour ging het installeren foutloos.

Een aanrader (zeker voor deze prijs).[/quote:f217f945b1]

Bonjour… mmmmm, das Tiger only, niet?

Jello,

de brother is geschikt voor:

• Windows 98/98SE/Me/2000 Professional/XP
  • Mac OS 9.1 tot en met 9.2
  • Mac OS X 10.2.4 of hoger

En beschikt over:

• USB-interface
  • netwerkinterface.

Ik heb de comibinatie Mac OS X 10.4.3 en netwerkinterface draaien.
USB-interface heb ik niet actief.

Vooral dat je kunt scannen via het netwerk ben ik voor deze prijs nog niet tegen gekomen.
Ben zeer content, evenals mijn zonen die nu ook (weer) kunnen scannen.

vrienden, ik heb op dit moment een Brother HL-1250 laserprinter van 5 jaar oud die dmv Bonjour probleemloos draadloos print vanaf mijn airport extreme.

Ik ben zeer tevreden over Brother, maar ik heb nu een multifunctional nodig om ook nog eens te kunnen copieren en te scannen.

Nu is mijn oog gevallen op de Brother DCP-7025, ziet er een prachtig apparaat uit voor een redelijke prijs. Maar nu komt mijn vraag: is het mogelijk om met dat ding ook via Airport Express draadloos te printen (via usb).

Ik vermoed van wel, maar had hier graag uitsluitsel over gehad alvorens ik tot de aankoop overga…