Draadloos toetsenbord en trackpad problemen

Sinds de aanschaf van de 2012 MacMini word ik echt geplaagd door problemen. In een eerdere post noemde ik al de resolutieproblemen (welke inmiddels door Apple zijn erkend en middels een update zijn "verholpen").
Mijn nieuwe probleem zit erin dat mijn draadloze toetsenbord en trackpad hopeloos onbetrouwbaar zijn geworden. Om de haverklap is de verbinding verbroken en wanneer de verbinding er wel is, is het trackpad bijna onbruikbaar door een zeer schokkerig pijltje en toetsen die pas na een paar seconden op het beeld verschijnen. Uiteraard heb ik ervoor gezorgd dat de batterijen (oplaadbare van GP Eko) altijd helemaal vol zijn.

Maakt het uit welke batterijen je gebruikt? Heeft Apple eigen "Magic" batterijen?
Maakt het uit dat in mijn woonkamer ook een iPad4, een iPad Mini en 2 iPhones aanwezig zijn die op het 2,4GHz netwerk zitten? Van deze apparaten staat eigenlijk alleen de Bluetooth van 1 iPhone 5 standaard aan.

Ik hoop dat iemand een tip heeft, want op deze manier is mijn mooie spul echt niet te gebruiken...

Dank!

Heb je misschien een DECT telefoon op je bureau staan, zet die dan eens wat verder weg.
Die dingen willen weleens storing geven op trackpads en keyboards.

Dank voor je reactie. Er staat inderdaad wel een DECT telefoon in de buurt. Gaat het dan om de handset of het basisstation? Deze telefoon stond overigens bij mijn "oude" 2011 MacMini op dezelfde plek en zorgde niet voor storingen.

Ik heb zelf een handset in de buurt staan die soortgelijke problemen gaf, maar het zou me niet verbazen als ook het basisstation al voor problemen zorgt. Volgens mij is het een frequentieprobleem, waarbij het een het ander wat wegdrukt. Een paar meter verschuiven heeft dit probleem bij mij opgelost.

Heb t zelfde met mn imac met toetsenbord en muis heel vervelend. Heb je toevallig ook een aiport express waarbij de muziek bijv stokt?

overigens heb ik geen dect apparaat, of wat dan ook op mn buro staan.... ( ook thuis hanteer ik cleandesk :-) )