Veel Macfans willen draadloos internet .
Dit is misschien een goede link
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Macintosh.html
Daar kan men een programma downloaden dat het mogelijk maakt om oude & nieuwere macs zonder ingebouwd airport toch draadloos op internet te gaan met een Wirlespen die normaal enkel voor windows geschikt is .
Als je beschikt over een router of je geburen verspreiden hun internet zonder beveiliging ,dit is the way!
Ik doe het met een pen van Asus 167G en dit werk met mijn iMac G3 335 Mhz & met de Powermac G4 500 Mhz
Misschien kunne we hier een lijstje maken van welke pennen dit programma ondersteund of niet
[quote:245c2f5f53="swissonline"]Veel Macfans willen draadloos internet .
Dit is misschien een goede link
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Macintosh.html
Daar kan men een programma downloaden dat het mogelijk maakt om oude & nieuwere macs zonder ingebouwd airport toch draadloos op internet te gaan met een Wirlespen die normaal enkel voor windows geschikt is .
Als je beschikt over een router of je geburen verspreiden hun internet zonder beveiliging ,dit is the way!
Ik doe het met een pen van Asus 167G en dit werk met mijn iMac G3 335 Mhz & met de Powermac G4 500 Mhz
Misschien kunne we hier een lijstje maken van welke pennen dit programma ondersteund of niet
Grussen
Swissonline[/quote:245c2f5f53]
Ik heb zelf een iBook G3 zonder airportkaart… dit zou voor mij ideaal zijn… welke pen raad je mij aan?
ik gebruik enkel deze
http://www.tweedehandsmac.be/NewFiles/Nieuws.html
op deze website staat de ASUS waar ik mee werk maar ik heb hem in een pc winkel gekocht voor maar €35 en dit is de zelfde .
maar normaal moet het werken met noch andere usb wirlespennen
op ebay staat inderdaad veel te koop , maar het valt mij op dat ook de ASUS adapter er op staat en die werk nooit met de bijgeleverde software en dat is juist de TIP ' (die pen word enkel met soft voor Pc only geleverd )
[quote:0e9edb7e1e]Dacht je soms dat een Mac alleen via Airport wifi kon?[/quote:0e9edb7e1e]
Draadloos netwerk werkt op basis van een standaard. Hierdoor kan een PC ook op een Airport netwerk en kun je met je mac ook op een PC netwerk. Wel is het zo dat niet ieder hardware bedrijf zich precies houd aan deze standaard. Daardoor is het bij vooral de goedkopere PC producten niet altijd gebruikelijk dat ze werken op basis van de standaard.
Veel van de PC produten werken ook gewoon op Mac, het voordeel van de Airport producten is dat ze vaak kwalitatief beter zijn dan de meeste PC producten en gebruik maken van de interne antenne’s.
In iedere Apple zit een antenne ingebouwd, al vanaf de eerste iMacs. Met andere PC opties heb je vaak een los draadje als antenne of een kleine ingebouwde antenne.
mijn Imac 335 Mhz heeft geen ingebouwd WIFI , maar dit Macje is van 1999 en doet het prima met een externe USB pen 8) ( internet is maar een beetje trager dan bij mijn nieuwe intel )
Ja hoor, ook de eerste imac's hadden een ingebouwde wifi antenne. Voor 250 gulden kon je als optie een airport-kaart kopen die je er achter in kon schuiven. De antenne was echter al ingebouwd en als je de kaart er in sschoof moest je ook echt de antenne er nog los op aansluiten met een draadje. De antenne loopt om het beeldscherm.
Ik heb het opgezocht in Wikipedia en je hebt helemaal gelijk. De iMac is in 1998 op de markt gekomen zonder Airport optie. In 1999 kwamen er nieuwe veries in meer kleuren. Toen werden ook de eerste iBooks op de markt gebracht. Vanaf dit moment was alles airport ready.
De eerste serie iMacs blijken het inderdaad niet te zijn.