Draadloze instellingen

Beste Apple vrienden,

Ik heb sinds van de week een nieuwe router gekregen van Ziggo (met wifi functie). Nu heb ik na deze nieuwe modem een snelheid die niet hoger wordt dan 3,0mb/sec terwijl ik het beste pakket heb van Ziggo (120mbit/sec). Nu had ik zo'n gast aan de lijn en hij vertelde mij dat het kan zijn dat de wifi instelling in de modem/router van Ziggo uitgezet moest worden en dit heeft hij ook gedaan!

Ik heb alleen nog steeds maar een snelheid van 3mb/sec en dit schiet niet echt op. Nu is mijn vraag hoe kan ik het beste mijn apple extreem instellen zodat hij maximaal doorzend!? Ik heb ook nog een apple airport draaien ivm het draadloos doorzetten van mijn muziek naar mijn stereo! Kan het zijn dat hij ook een storing geeft op mijn extreem?

Zoja wie kan mij hiermee helpen!? Ik hoop er met jullie uit te komen

[quote]
Zoja wie kan mij hiermee helpen!? Ik hoop er met jullie uit te komen
[/quote]

Als eerste zou ik de computer rechtstreeks via een kabel op de router aansluiten en via speedtest.net controleren of de fout niet bij Ziggo ligt.

Start eerst met een complete reset van je Ziggo modem en je Airport Extreme. De Airport weer aansluiten als het modem klaar is met opstarten.

Je Ziggo modem is dus alleen modem en geen (wifi-)router meer. Dat is goed.
Daar sluit je met een kabel je mac en Airport Extreme (AE) op aan. Tip: misschien is het handig en beter eerst je AE te resetten naar fabrieksinstellingen, zodat je schoon begint.
De AE stel je met het "Airport configuratie programma" van je Mac helemaal in als WiFi-router zoals jij dat wenst.
Je Airport Express ook ff helemaal resetten en via "airport configuratie prog" instellen om je netwerk uit te breiden (geeft config prog automatisch al aan).

Je hebt dan je netwerk weer helemaal opnieuw ingesteld. Als je tenslotte alles opnieuw opstart (modem, als die klaar is, router opstarten) zou het moeten werken. Check vervolgens http://speedtest.ziggo.nl enje krijgt de bevestiging (of niet...)

Ik heb zelf gehad dat uiteindelijk bleek dat de kast in onze wijk de snelheid nog niet aan kon. Dat schijnt een vaker voorkomend probleem in nieuwbouwwijken te zijn. Dan rest slechts een telefoontje aan de helpdesk...

Let ook op je draadloze verbinding...het traagste wifi apparaat qua snelheid (b/g/n) bepaald de snelheid van je gehele draadlozenetwerk....

Beste allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb dus de ziggo modem gereset zoals hier werd aangegeven en daarna de extreme helemaal opnieuw geinstalleerd naar fabrieksinstellingen. Nu heb ik een test via Ziggo gedaan draadloos en kom ik op download snelheid 77,6mbit/s en upload 9,4 mbit/sec

Iemand suggesties en die 77,6 dat zou toch 120 moeten zijn of ben ik abuis?

dat hangt nogal van de omstandigheden af.
de vraag is eerst, of je met een utp-kabel wèl de juiste snelheden haalt.
gebruik je 2,4 GHz of 5 GHz draadloos netwerk ??
en hoe zit het vrije en gebruikte kanelen ??
kijk daar eens naar, bijv. met iStumbler.

Met kabel zit ik op download snelheid 122,9mbit/s en upload 9,4 mbit/sec dus dat is goed dan toch? Uhm ik zit op automatisch kanaal 11. En qua radiomodus 802.11n en qua Ghz zit hij denk ik automatisch op 2,4GHz

alleen als ik dan weer iets download bekabeld of niet dan zit ik op nntpgrab maar op 3,5mb/sec dat klopt toch niet?

kijk es met iStumbler hoe het met de kanalen om je heen zit.
de huidige AE's zijn dual-mode, d.w.z. dat ze gelijkertijd 2,4 GHz èn 5 GHz aan kunnen.
dat moet echter wel ingesteld worden.

Geinstalleerd en de volgende kanalen zie ik

5 x kanaal 11
3 x kanaal 1
3 x kanaal 6
1 x kanaal 3

Ik weet niet of ik op 2,4 of 5ghz zit

Hoor graag van je en alvast bedankt voor de fijne hulp!

kanalen t/m 11 zijn allemaal 2,4 GHz
maar dat kun je ook in iStumbler zien.

[img]/uploads/community/7bebdece5d967e9ff6e33488f2e58d65e4e0a992_0.jpg[/img]

kanaal 7 is voor jou een redelijke mogelijkheid.
als je een recente AE hebt, dan moet je ook het 5 GHz netwerk kunnen activeren.
kijk in het AE-conf.prog. eens naar Draadloos - Draadloze opties.

en hoe heb je de AE verder ingesteld ??

daar staan idd ook de mogelijkheid voor 5ghz. Moet ik hem daarop zetten dan?

ik zou dat in ieder geval inschakelen, een eigen naam geven.
staat de AE wel in brugmodus ??
kijk eens mij Netwerk.

Ik heb hem op kanaal 7 gezet maar waar die brugmodus staat geen idee!

hoero

[img]/uploads/community/ab10d09a207785e95d2a51a431b5e3138a92fd71_0.jpg[/img]

ik heb bovenin staan OVERZICHT, BASISSTATION, DRAADLOOS, GASTNETWERK en TOEGANG

ja, dat kan.
dan gebruik je kennelijk versie 5.x van het AE.conf.progr.

[img]/uploads/community/5a42d408f7b987807e4c295558cd89ccfbbfe681_0.jpg[/img]

Ik heb trouwens wel gevonden welke kanalen aanstaan.

2,4ghz is kanaal 7
5 ghz kanaal is 36

Is dat goed?

5ghz kanaal heeft eigen netwerknaam bij land staat Nederland
Bij multicastsnelheid staat hij op laag
zendsterkte op 100%
time-out groepssleutel op 1 uur

gebruik brede kanalen staat aangevinkt en maak gesloten netwerk aan staat niet aan

ja die heb ik wel gevonden ;) die staat op DEEL EEN PUBLIEK IP-ADRES :)

prima :)
dan bedoel ik de 5 GHz instellingen.

en daarna fout.
dat moet zijn: Uitgeschakeld (brugmodus).

wat heb je daat bij TCP/IP ??