Ik heb een nieuwe macbook pro 15" en een wireless magic mouse. Is prima gesynchroniseerd met bluetooth, maar iedere keer op onverwachte momenten begint de muis te haperen. Dit kan ik alleen oplossen door te herstarten. De muis opnieuw verbinden met de macbook pro haalt niks uit. Weet iemand de oorzaak en oplossing hiervoor?
De batterijen zjn nog zo goed als vol. Ook een muismat helpt niet, het lijkt spontaan en zonder reden te gebeuren, of misschien wel na een paar minuten niks doen.
Ik had hetzelfde probleem, met een ouder type draadloze Apple muis i.c.m. een oudere computer (mac mini). Het heeft alvast niks te maken met het soort muis en de computer etc. etc. Ik weet ook niet wat ik ermee aan moest. Het hielp als ik de batterijen er uit haalde en er weer in deed. Voor de rest nooit een oplossing gevonden. Het kwam bij mij twee tot drie keer per week voor. De muis is overigens wel gesneuveld nu, hij maakte geen enkel contact meer met de computer, wat ik ook probeerde. Wil niet zeggen dat het einde van jouw muis nadert, het probleem heb ik jaren gehad.
Batterijen eruit halen helpt niet. Opnieuw verbinden helpt niet. Opnieuw de muis configureren helpt niet.
Slechts een herstart is de oplossing. Ligt het aan de muis denken jullie?
Als je na een herstart van de Mac (voor een tijdje) geen problemen meer hebt, en daarna wel, dan ligt het aan je Mac.
Zet de muis eens uit met het schakelaartje aan de onderkant, en verwijder via de ' - ' (min)-knop in Bluetooth in Systeemvoorkeuren de muis uit het lijstje.
Begin daarna met het opnieuw verbinden en test nog eens.
Als het probleem blijft aanhouden ondanks de oplossingen hier, denk er dan eens over om terug naar de APR/winkel te gaan, en aanspraak op de garantie (die nog wel hebt, lees ik) te maken.
Het ligt niet aan de muis, ik nl. een oude apple bluetooth draadloze muis zojuist verbonden, hij heeft hetzelfde mankement. Wat is een storing aan het bluetooth kanaal?
Het probleem heb ik nog steeds. Doordat een andere draadloze muis hetzelfde probleem met de macbook pro heeft, ligt het denk ik inderdaad aan de macbook. Opnieuw verbinden met de muis haalt niks uit. Herstarten van de mac is de enige oplossing.
Bluetooth en wifi willen elkaar nog wel eens storen. Dit probleem zie je vooral bij laptops omdat daar al die componenten zo enorm dicht op elkaar zitten. Bij de Mac Pro was dit voor de 2010 modellen ook wel een issue wat dan weer met de antenne te maken had (die was simpelweg niet voldoende en te afgeschermd). Kijk eens of je de problemen met wifi uit kunt reproduceren of niet. Het kan zijn dat je even de muis uit en weer aan moet zetten nadat je wifi hebt uitgeschakeld.
In deze thread staan mogelijk ook nog wat oplossingen:
[url=http://www.onemorething.nl/community/topic/magic-mouse-stopt-spontaan]http://www.onemorething.nl/community/topic/magic-mouse-stopt-spontaan[/url]
Even een ouder topic hergebruiken voor mijn probleem wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.
Ik heb ongeveer 8 maanden geleden een Magic Mouse gekocht. Sinds kort irriteer ik mij kapot aan het volgende probleem; de muis hapert enorm. Gewoon bij normaal gebruik maakt hij erg slecht contact waardoor de snelheid vermindert en het erg lastig wordt om hetgeen aan te klikken wat ik aan wil klikken, zonder enige aanleiding daarna pakt die het signaal weer goed op, en vervolgens valt het signaal ook weer weg.
Het is niet zo dat de verbinding verbroken wordt!
Ik vermoed dat het dus aan het bluetooth signaal ligt.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- De batterijen zitten nog voor meer dan de helft vol. Ook er opnieuw in en uit gedaan etc.
- Muis verwijderd en opnieuw toegevoegd
- Geen stof of vuil bij de laser
- Maak geen gebruik van BetterTouchTool / MagicPrefs
Ik maak ook geen gebruik van WiFi (ik las hierboven dat dit met elkaar kan storen).
Is mijn muis stervende?
Ik heb wel een week geleden mijn Mac Mini in een lege Powermac gezet en deze staat nu onder het bureau (recht onder de muis). Weet iemand hoe het bluetooth signaal te werk gaat? Volgens mij zijn de twee signalen constant naar elkaar opzoek? Kan het zijn dat het aluminium van de kast het signaal stoort?
Heeft iemand nog enig idee wat ik kan proberen om dit probleem op te lossen?