Draadloze muis: Ja of nee??

Ik weet niet waarom, maar ik vind muizen met draden veel direkter reageren dan draadloze. Elke keer als ik een draadloze muis bedien voel ik vertraging. Dit allemaal bij de laatste bluetooth, dual laser, zoveel hertz, super fast, wat dan ook muizen.

kbedoel, van die muizen van tachtig euro verwacht je wel wat.

Light het nou aan mij of bestaat er gewoon geen muis dat net zo direkt reageert als eentje met draad?

Graag jullie ervaring!!

Ik gebruik reeds 1 jaar draadloze apple muis en toetsenbord. Is een plezier op de bureau, geen enkele draad meer, die continue in de weg zit. Ik merk geen enkel verschil met de oude draadmuis. Let op : ik speel wel geen games, dus misschien daarin verschil?

bedraad is altijd sneller dan draadloos...

de bedraag heeft 1 weg af te leggen,
de draadloze van de muis tot de zender, dan draadloos, en dan van de ontvanger naar de comp.

Tevens vind ik draadloze muizen niet zo leuk, met altijd hun batterij probleem :

Inderdaad, batterijen zijn altijd zo snel leeg :roll:

En dan schijnt Bluetooth ook niet altijd te werken. (bv in combinatie met AIrport op een Mac Mini)

je muis is zwaarder en die batterijen gaan op de meest irritante momenten leeg. geef mij er maar eentje met een draadje.

dus wat is dan het nu van die ultra moderne muizen die tegenwoordig een netzoveel knoppen hebban als een keyboard en al dat bluetooth gedoe?

enkele simpele voorbeelden:

De gamer: kan alles doen met zijn muis, springen, herladen, bukken, … alles is instelbaar
Een grafische kan vele sneltoetsen op zijn muisinstellen, i.p.v. steeds sneltoets op toetsenbord, snel 1 van de veel gerbuikte functies van PS (bv) gebruiken
een programmeur die onder die speciale test ‘runnen’ zet
een webdesigner die er ‘save and load’ onder zet

nou, de mogelijkheden zijn eindeloos

alleen, het draadloze systeem heeft een grondig batterij probleem, maar als je hem elke nacht in zijn station zet … komt het wel goed. (Dus: koop je draadloze muis? koop er één met een eigen oplaadstation, daar poef je de muis in als je hem niet gebruikt, en dan is hij opgeladen tegen volgende gebruikt.

Maar ik hou het toch bij de draadjes, zo raak je ze ook minder snel kwijt :innocent:

jah, al die knopjes zijn wel handig... maar dan wil ik toch nog weten of er een draadloze muis bestaat die net zo reageert als een met draad.

nope, zie m'n eerste post... dan 'snap' je wel waarom het niet kan...

ze kunnen het evenaren, maar de bedrade zullen sneller blijven…

mij maak je niets wijs dat iets draadloos sneller kan dan elektriciteit

Ik zou juist een bluetooth muis kopen om van die dradentroep af te komen, maar als je er dan weer een basis station neer gaat zetten,ook met draad, dan heb je nog meer troep lijkt mij. Ik zou veel liever de interne bluetooth module gebruiken. Maarja ik heb nu een logitech gamemuis met draadje en die bevalt supergoed :)

Houd wel allemaal in de gaten, dat een draadloze muis zwaarder is en bij heel veel gebruik makkelijker tot RSI-achtige klachten kan leiden. Gewoon maar een tip. Ik houd het dus op een optical met staart.

ok, da's duidelijk. denk dat ik voor de logitech mx400 ga. De opvolger van de mx 310. Heb hem zelf gehad, totdat ik hem stuk geramd had :x

edit: Deze dus http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=2155780&Sku=L23-7128

Weet iemand dan ook hoe je een bluetooth muis moet hernoemen? Via de configuratie assistent lukt 't niet, ook niet via de systeemvoorkeuren werkt 't niet... hij blijft maar zijn eerste naam aan houden, en daar heeft een collega nou per ongeluk zijn eigen naam ingevuld :(

een game muis is volgens mij wel snel, ik heb nu een MB met een draadloze apple muis, via bleutooth. Op zich vind ik deze muis wel goed, ook in combinatie met airport. Wel zie ik dat er een beetje vertraging in zit.

of neem een wacom en gebruik pen of muis, ook draadloos en minder kans op rsi

De draadloze muis is idd erg zwaar. Ik heb er een keer mee gewerkt maar ik kreeg er na 10 minuten al echt genoeg van...kan je beter een mighty mouse pakken. Er handig!!

Of een wacom tablet…ook leuk :wink:

Ik heb altijd het liefst een muis met draad. Dat snoer heb ik echt geen last van. We hebben thuis wel eens een draadloze muis gehad, maar niemand zette dat ding in de lader en dan was ie weer leeg.

[quote:3baaf6b5ce="awi"]of neem een wacom en gebruik pen of muis, ook draadloos en minder kans op rsi[/quote:3baaf6b5ce] Kheb al de wacom grapphire 4. Geweldig om af en toe af te wisselen met de muis. Maar ik doe veel aan 3D en das een hoop geklik en afwisseling tussen keyboard en muis/tablet. Met een tablet kan ik zeker wel snel werken maar het word lastig als je steeds je pen moet neerzetten om te typen. En, de tablet is een aantal millimeters boven de oppervlakte ook gevoelig. Soms is het dan lastig als je vaak je pen moet optillen en weer goed positioneren. Vaak last van met veel kleine knopjes.