Draadloze printer niet gevonden in 10.6.8 [OPGELOST]

Sinds ik 10.6.8 heb geïnstalleerd, wordt mijn draadloze printer/scanner niet meer gevonden. De geheugenkaart in de printer is via de Finder nog wel draadloos bereikbaar. Het gaat om een Canon MP560 printer. Het volgende heb ik geprobeerd:
Herstart computer
Uit/aan printer
Uit/aan router
Wlan verbinding printer-router opnieuw ingesteld (gelukt).
Herinstallatie besturingsbestanden printer (stopt bij het detecteren van de printer, printer niet gevonden).
Printen vanuit een andere account (werkt ook niet).

Wie kan mij helpen?

Ik heb de zelfde printer hier staan en direct even getest onder 10.6.8 en het werkt hier goed, dus aan 10.6.8 ligt het niet.
Ik heb niet echt een oplossing voor je, maar toen je de nieuwe drivers installeerde heb je toen wel eerst de oude drivers verwijderd?

Welke printer staat als standaard printer in de systeemvoorkeuren? (Appeltje > Systeemvoorkeuren > Afdrukken en faxen).
Ik heb ook niet de indruk dat het aan 10.6.8 ligt, want mijn printer (MG 5250) doet het gewoon.

Ook ik heb, onder 10.6.8, geen problemen met de Canon MP560 (zowel printer als scanner).

Ik heb de oude drivers inderdaad niet verwijderd. Ik moet wel even opzoeken waar die staan. Dan nog maar eens de installatie proberen. Anders de combo-update maar eens proberen. Misschien zet dat nog zoden aan de dijk.

Ik heb nog even gezocht op https://discussions.apple.com/message/13034838#13034838. De daar geboden oplossing was het verwijderen van de printer in instellingen/afdrukken en faxen/ met (-) en dan weer toevoegen met (+). Dat werkte!