draaiende strandballetje

Bij vooral iPhoto heb ik bij het starten van het programma nogal eens, dat na het zwarte draaiende tandwieltje het draaiende strandballetje nog even verschijnt. Moet daar nog een betekenis aan toegekend worden voor b.v. een probleem ?

De betekend dat de computer op dat moment even bezig is met het programma en dat het even niet te besturen is je moet dus gewoon even wachten. Verder is er niets raars aan de hand.

[quote:dc73b13917="boosje"]Moet daar nog een betekenis aan toegekend worden voor b.v. een probleem ?[/quote:dc73b13917] Dat kan duiden op een gebrek aan werkgeheugen. Als je een forse fotomap hebt, en bijvoorbeeld maar 512 MB geheugen, ga je al snel strandballen zien.

[quote:096e7a2c8a="Esquare"][quote:096e7a2c8a="boosje"]Moet daar nog een betekenis aan toegekend worden voor b.v. een probleem ?[/quote:096e7a2c8a] Dat kan duiden op een gebrek aan werkgeheugen. Als je een forse fotomap hebt, en bijvoorbeeld maar 512 MB geheugen, ga je al snel strandballen zien.[/quote:096e7a2c8a]

iPhoto heeft dit strandballetje ook als alleen dit programma openstaat.
Ik werk met een iMac G5 1.8 -10.4.4 - en 1GB RAM

Heb je op een vreemde manier foto's verwijderd, die nog wel als tumb in je library staan? Dan blijft je mac steeds maar zoeken naar die verdwenen bestanden en dat kan lang duren.....

[quote:ca5f5ed938="boosje"]iPhoto heeft dit strandballetje ook als alleen dit programma openstaat. Ik werk met een iMac G5 1.8 -10.4.4 - en 1GB RAM[/quote:ca5f5ed938] Dat zou ruim voldoende moeten zijn. Ik doe het meeste werk met iPhoto met een G4 Powerbook en die is een heel stuk langzamer. Welke versie van iPhoto is het?

[quote:903d06bc00="Esquare"][quote:903d06bc00="boosje"]iPhoto heeft dit strandballetje ook als alleen dit programma openstaat. Ik werk met een iMac G5 1.8 -10.4.4 - en 1GB RAM[/quote:903d06bc00] Dat zou ruim voldoende moeten zijn. Ik doe het meeste werk met iPhoto met een G4 Powerbook en die is een heel stuk langzamer. Welke versie van iPhoto is het?[/quote:903d06bc00] Had problemen met iPhoto 6 en ben nu terug naar 5. Ik ga binnenkort weer installeren; wil echter nu zeker gevrijwaard zijn van 'problemen'.

[quote:964ff63474="boosje"]Had problemen met iPhoto 6 en ben nu terug naar 5. Ik ga binnenkort weer installeren; wil echter nu zeker gevrijwaard zijn van 'problemen'.[/quote:964ff63474] iPhoto 6 is in mijn ervaring een straatlengte sneller dan 5. In beide heb ik trouwens zelden of nooit strandballletjes gezien. Maar in mijn bieb zitten ook maar 3145 foto's (ik houd van opruimen).

Ik heb dezelfde precificaties echter heb ik 265 mb meer werkgeheugen maar als ik iphoto op start zie ik ook een strandballetje. Het duurt maar 2 a 3 sec maar het kan geen kwaad. De mac laat toch wel vrijsnel een strandballetje zien. Ik zie hem bij mij ook vrij vaak verschijnen gewoon beetje geduld hebben denk ik dan altijd maar.

Over paar jaar zijn er weer snellere computers die dit niet meer hebben dus daar
wachten we uiteindelijk toch op dus die paar sec meer maakt ook niets uit. Ik zie
het als een goede manier om de tijd door te komen tot DE systemen er zijn. :wink:

Edit: in mijn libary zitten stuk of 4500 foto’s ook niet echt veel als je het vergelijk
met de 250.000 die iPhoto 6 kan hebben.