Drag 'n Drop op Photoshop NO WAY!!

Hey, Ik heb vandaag Photoshop 5.5 geinstalleerd op een G4 Machine met OSystem 9.2. Niks bijzonders maar op het moment als ik een fotobestand op het icoon van Photoshop wil slepen (drag'ndrop) doet ie geen ene sh*t!! :evil: Zelfs de HR's die ik via Photoshop een keer save doen dit niet. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, met al mijn vroegere installatie-ervaringen met Photoshop heb ik dit nog nooit gezien! Heb ik nou ergens een "Drag'nDrop" funtie over het hoofd gezien binnen Photoshop of ergens anders in het systeem (wat me onwaarschijnlijk lijkt dat die er is)?? De g4 hangt aan een netwerk, ligt 't misschien hier aan??

Kortom, heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt, of gehoord?
In OSX kun je met behulp van je ALT toets nog het bestand proberen te laten openen in een bepaalde applicatie,
is er bij OS9 ook zo’n toesten combinatie??

Ik kom er niet uit…
:wink:

durf het bijna niet te vragen maar weet je zeker dat het het icoon van Photoshop is (het programma en niet van de MAP )/??? enuuh, waarom photoshop 5.5 ??

[quote:232c645a49="EagerB0bNerd"]durf het bijna niet te vragen maar weet je zeker dat het het icoon van Photoshop is (het programma en niet van de MAP )/???[/quote:232c645a49] :D Tja... Vindt je het erg als ik hier niet op reageer? :D

[quote:232c645a49=“EagerB0bNerd”]enuuh, waarom photoshop 5.5 ??[/quote:232c645a49]
Dat moet ik van mijn baas… :cry:

Tony, toen ik nog in 9 werkte, sleepte ik een beeldbestand altijd naar het PS-icoon in de Program Switcher. Dat is dat dingetje dat je rechtsboven uit de hoek kunt trekken (waar het icoon staat van het programma waar je in zit). Gewoon 'eruit' slepen. Misschien kan je dit nog proberen?

Zeg trouwens maar tegen je baas dat jij veel productiever zal zijn op OS X en met Photoshop 7!

Tiny, ik had 't er eigenlijk in het begin al bij moeten zetten maar ik heb dat ook al geprobeerd, met Program Switcher, op die manier doet ie ook niks! Aliassen of wat dan ook, helemaal niks.. :evil: :| [quote:c9f69934c1="tiny"]Zeg trouwens maar tegen je baas dat jij veel productiever zal zijn op OS X en met Photoshop 7![/quote:c9f69934c1] :D :lol: Ja, ik ben er mee bezig... :lol: Ik vind 't al erg genoeg.. :wink:

heb je al gekeken onder je bestandinstellingen met welk programma die je pics opent? miusschien dat het conflicteert?

Anders kun je ff je ps prefs op je buroblad zetten en herstarten met alt/apple/p/r ingedrukt (P-ram zappen).

Goodluck!

BIEG

Als je toch bezig bent kan je misschien ook ff je bureaublad opnieuw opbouwen? Ik heb wel eens gehoord dat het de herkenning van he type bestand in ere kan herstellen...

zeker praktisch... ff weer alles uptodatelinken

[quote:83d4bccf7a="tiny"]Als je toch bezig bent kan je misschien ook ff je bureaublad opnieuw opbouwen? Ik heb wel eens gehoord dat het de herkenning van he type bestand in ere kan herstellen...[/quote:83d4bccf7a] [quote:83d4bccf7a="bieg"]zeker praktisch... ff weer alles uptodatelinken[/quote:83d4bccf7a]

Yep!!! Thanx jongens! 't is me gelukt!
Bureaublad opnieuw opbouwen!! “TechTool Rebuild”…
8) :slight_smile:
OS9…Hmm… wat een toestand zeg… tja, toch effe met m’n baas praten denk ik… :innocent:
[b:83d4bccf7a]THANX!!![/b:83d4bccf7a]
:wink:

Mooi Tony :) Enne: don't forget to mention the G5...

[quote="tony montana"][quote:acad4a2311="EagerB0bNerd"]durf het bijna niet te vragen maar weet je zeker dat het het icoon van Photoshop is (het programma en niet van de MAP )/???[/quote:acad4a2311] :D Tja... Vindt je het erg als ik hier niet op reageer? :D

nee hoor
je weet maar nooit…