Dreamweaver: blauwvierkantje/witvraagtekentje

Ik ben net begonnen om een beetje te stoeien met dreamweaver. Nu heb ik het volgende probleem: Als ik een foto upload is hij wel gewoon te zien in de preview, maar als ik vervolgens in de browser het adres in typ dan zie ik wel de site en ook tekst maar de foto's zie ik niet, in plaats daarvan een klein blauw vierkantje met een wit vraagtekentje. Wat doe ik fout?Ik foto' hebben gewoon wel .jpg als naam En met een gifje hetzelfde verhaal.

Dit tekentje is simpelweg het ikoontje van Safari dat het bestand niet gevonden kan worden. Waarschijnlijk is het pad naar het plaatje niet juist. Het makkelijkst is om in het begin het plaatje naast het HTML bestand te zetten in de online directory en ook zodoende een pad te gebruiken voor het plaatje.

Kan ook zijn dat de filenaam niet exact hetzelfde is als in je code. Let op kapitalen/onderkast!!!

Offline werkt dit vaak wel goed, online niet.

relatieve paden in plaats van absolute paden?

het makkelijkste is om te beginnen met een directory met de naam van de website te maken en hier zet je de html bestanden en een map images. nu heb je altijde de linken naar de plaatjes op de zelfde plek, nml [code:1:e8a2fe9d7a]"images/plaatje.gif"[/code:1:e8a2fe9d7a].

succes ermee. (laat eens zien wat je gemaakt hebt als je er tevreden mee bent.)

daan.

nog steeds geen foto's on line. De paden zijn juist want deze worden door dreamweaver aan gewezen. wat is nu het probleem?

Heb je een voorbeeld van een pagina? Zet deze even hier neer, dan kunnen we er naar kijken...

[mod:d4eee94955="maceddy"]Gemoved naar Web ontwikkeling....[/mod:d4eee94955]

http://members.chello.nl/h.kolthof/ Dit is de link Zo krijg je ze dus te zien. Maar in de preview van dreamweaver zie je de 2 foto's wel.

src="/afbeeldingen/ditechnieuw5.jpg" ---> of de slash voor afbeeldingen moet weg (als de map afbeeldingen in dezelfde directory staat als je index) of er moeten 2 puntjes voor (als je index in map 1 staat en je plaatjes in map2)

Dreamweaver laat de plaatjes lokaal zien. Je moet de plaatjes ook uploaden, maar je moet er ook voor zorgen dat het pad dan in orde blijft. De plaatjes staan in ieder geval niet op de locatie waar je naar verwijst en dat heeft niet met DW te maken.

Je moet aan gene zijde in je Dreamweaver sitewindow een mapje hebben dat afbeeldingen heet en die map moet op hetzelfde niveau staan als je index.html In dat mapje zit dan het plaatje ditechnieuw5.jpg

even voor de goede orde maar je hebt wel al je iamges als rgb opgeslagen hoop ik :P

voor de goede orde kan je in de bestandsnamen beter geen spaties hebben, dit kan tot fouten leiden.

daan.

ik heb ook dat probleem soms met dw mx 2004, hij zet fouten in de paden. Gebruik mx, daar is er geen probleem.

Dan zul je toch echt iets met de site-instellingen verkeerd hebben gedaan... MX en MX2004 hanteren precies dezelfde voorkeuren hiervoor. Bij mij is er daarmee nog niks verkeerd gegaan...

Ik zie allemaal plaatjes van scooters klopt dit ???

:finderoud:

Ja dit klopt. Het is dus gelukt. wat deskman zij klopte, hij zet de bestanden niet automatich in het mapje "aan gener zijde" Nu doe ik dit handmatig, En nu werkt het dus.@ deskman: Ik moet wel steeds handmatig de slash voor afbeeldingen weg halen. Weet je hoe ik dit kan veranderen?

Ik heb geen idee hoe je werkt, maar je moet je site-instellingen goed zetten. Dus je lokale map en je remotemap moeten (in ieder geval relatief) hetzelfde zijn. Kijk of je niet per ongeluk absolute paden en een verkeerde rootfolder gebruikt. Daar ijkt het op. Ook kun je in DW instellen of alle gekoppelde files moeten worden ge-upload. Het is belangrijk dat je dit begrijpt. Lees de handleiding (onder het HELP-menu) eens door en controleer je instellingen. Als het goed staat hoef je niks met de hand aan te passen.

thanx...ik heb al een pdf tutorial gedownd.Ik zal mijn hoofdje even laten werken.....bedankt in ieder geval.Ik ben al weer een stuk verder. (nog nooit wat met dreamweaver gedaan)