Dreamweaver/FireWorks MX - Interaktiviteit

Wie kan mij vertellen of het m.b.t. performance en/of pagina-opbouw wat uit maakt of je dezelfde interaktiviteit in Dreamweaver of FireWorks bouwt.

Bijvoorbeeld menu-opbouw bij popupmenu's.

Groet,
Bert

Kan je iets specifieker zijn? Heb wel wat dreamweaver ervaring..GoLive iets meer :p

Hoi Michael,

Ik heb de oplossing waarschijnlijk al gevonden, want alle interactiviteit en/of behaviors in Fireworks worden geheel als html-code in Dreamweaver geplaatst waarbij het daarna ook nog eens mogelijk is om deze vanuit Dreamweaver te bewerken.

Vooralsnog bedankt voor de reactie. :smiley:

PS. wat zijn specifieke voordelen van GoLive t.o.v. Dreamweaver buiten het feit dat het naadloos aansluit aan en geintergreerd is met andere Adobe software want dat zie bij de Macromedia software namelijk ook.

Groet,
Bert

Tja da's voor een deel persoonlijk. Ik (wij) werken natuurlijk als reclamebureau veel met de Adobe producten dus je shortcuts en GUI van GoLive is dan makkelijker. Ik heb ook het idee dat GoLive op zich stabieler en consequenter is dan DW. Weet niet hoe DW makkelijk is in sitebeheer. GL is perfect je maakt verbinding met je ftp en sleept gewoon je bestanden naar de server!! Ik vind het overzichtelijker. Flash/FireWorks bestanden kan je zo importeren dus da's geen bezwaar..kijk us op www.baoabab.nl, www.nbbs.nl of www.hdi.nl enkele sites die ik(wij) gemaakt hebben met GL,PS,Ill en Flash...

[quote:post_uid0="MichaelWeij"]Ik (wij) werken natuurlijk als reclamebureau veel met de Adobe producten[/quote:post_uid0] Hee Michael,

Werkte in het verleden als grafisch intermediair en DTP-bureau ook veel met PhotoShop vanwege de hoge resoluties die nodig zijn voor drukwerk, en nu ook nog veel met Illustrator voor logo's ed.
Daarnaast heb ik voor PhotoShop ook nog vrij lang met Live Picture gewerkt; de software wordt niet meer uitgebracht maar daar had Adobe een behoorlijke concurent aan gezien de ongekende mogelijkheden en de snelheid waarmee gewerkt kon worden want bestanden van enkele honderden MB's waren een peuleschil voor dat pakket.
Adobe kon dan ook niet anders door functionaliteit van Live Picture over te nemen zoals actions ed.
Maar in feite zijn mijn grafische activiteiten nu sumier gericht op websites en buttons voor mijn Filemaker-oplossingen.

Voor zover ik kan overzien heeft Dreamweaver ook dezelfde FTP-opties als GL. Flash is een prachtig pakket en ik gebruik het al vanaf versie 1.0 (toen nog FutureSplash) en sinds versie 2.0 overgenomen door Macromedia.

Zijn jullie als reklamebureau alleen gericht op audio-visuele toepassingen of ook in combinatie met drukwerk ed.?
En maken jullie bij de websites ook gebruik van database-content?

Groet,
Bert