dreamweaver link vraagje & slide show vraag

Goedenmiddag beste mensen,

Ben sinds kort bezig met dreamweaver omdat ik toch een eigen site wil hebben waarop ik al mijn werk kan showen. Ik heb echt geen enkele ervaring met dit programma maar ben zelf al aardig ver gekomen in de ontwikkeling van mijn eigen website.

Nu heb ik alleen een probleem ik zal proberen dit zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Mijn werk bestaat uit schilderijen, foto,s , bewerkte beelden etc. Dit wil ik dus graag aan de bezoeker laten zien. Mijn beginpagina bestaat uit een soort rubiks kubus (zo’n superirritante puzzel) en elk blokje is een keuzemenu.
Als men op een blokje klikt word men dus naar de desbetreffende pagina doorgelinkt, dit gebeurt alleen in hetzelfde venster. Graag zou ik willen dat deze in link in een nieuw venster opent maar loop echt al dagen te zoeken maar kan niet vinden hoe ik dit moet oplossen.

Dan het volgende, zou graag mijn foto’s en schilderijen dmv een slideshow aan de bezoeker laten zien. Nu vond ik in de verschillende forums dat het programma Jalbum erg geschikt is voor het maken van slideshows. De slideshow maken in Jalbum lukt wel maar ik zou niet weten hoe ik dit kan implementeren in mijn dreamweaver bestand. (moet ik deze slideshow ergens in een map zetten of iets dergelijks of linken ?? geen idee)

Alvast bedankt voor het lezen van het bovenstaande verhaal. Het is een aardig verhaal geworden merk ik al maar ik hoop toch dat het voor jullie duidelijk is.
En als jullie de oplossing weten voor mijn vragen hoor ik dit graag :slight_smile:

Vriendelijke groet,
ramon

Volgens mij kun je het eerste probleem eenvoudig oplossen door als target ' _blank' in te stellen. Dit vul je in in het vakje achter de link.

Dit kan je doen door in je link een target te gebruiken

[code:1:fda9192312]
<a href="http://www.neocore.nl/" target="_blank">
[/code:1:fda9192312]

Als je een XHTML Strict compliant oplossing wilt, dan zal je moeten werken met JavaScript.

of probeer [url=http://www.fourlevel.com/dreamweaver/extensions/OpenBrowser/]deze plug-in[/url] eens, werkt ideaal vind ik!

(gaat over de nieuwe vensters openen dus…) :wink:

[quote:2d8ef5627f="marloez"]of probeer [url=http://www.fourlevel.com/dreamweaver/extensions/OpenBrowser/]deze plug-in[/url] eens, werkt ideaal vind ik!

(gaat over de nieuwe vensters openen dus…) :wink:[/quote:2d8ef5627f]

Goeie tip Loes! :stuck_out_tongue:

(als je toch een kubus-achtige vorm voor je menu neemt kun je ook besluiten om je hele site in een vierkant venster van, zeg 500 bij 500 pixels te maken… Met de plugin van Marloes kun je vensters laten verschijnen die een bepaalde grootte hebben, met of zonder scrolbalken, titlebalk etc… lijkt me voor jou een prima oplossing.)

top mensen bedankt!! de link lukt! hij opent nu in een nieuw venster!

Weet iemand nu nog hoe ik de slideshow die ik heb gemaakt met JAlbum kan toevoegen ??
in het mapje wat het progrmma aanmaak staan de volgende html pagina’s

• bottom.html
  • index-frame.html
  • index.html
  • top.html

maar waar moet ik nu naartoe linken ? :?

hopelijk weten jullie het ?
nogmaals dank voor het oplossen van mijn 1e probleempje! top!

groet,
ramon

heej marloez bedankt voor je link!!! heb hem net even gedownload ga me er straks even in verdiepen, ga nu verder met mijn schilderijen :) zit zo even ondertussen op macosx.nl te kijken of iemand al wat weet voor mijn probleempjes in dreamweaver!!!

bedankt marloez! zoals macbjorn al zei nu kan ik mijn rubiks vorm overal in terug laten komen :slight_smile:

dank allemaal!

nou net even die plug in geinstaleerd maar weet iemand ook hoe ik deze kan gebruiken in dreamweaver ? :? heb hem wel goed geactiveerd.... maar weet niet hoe ik hem kan gebruiken...