Dreamweaver MX verkloot bestanden (en dus mijn forum) :-(

Als ik in Dreamweaver MX .css (stylesheet) of .tpl (template) bestanden van mijn forum aanpas verkloot Dreamweaver dit op een of andere manier geweldig! Zo ziet mijn forum er normaalgesproken uit...

[img:ce5e678b42]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/goed.jpg[/img:ce5e678b42]

…en als ik dan in Dreamweaver MX een kleine aanpassing doe in een .css bestand krijg ik dit…

[img:ce5e678b42]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/fout.jpg[/img:ce5e678b42]

…als ik dan vervolgens met Appeltje+Z de wijziging ongedaan maak in het nog niet afgesloten bestand en deze opnieuw opsla blijft het echter een vrouwelijk geslachtsdeel met een agrarisch product!

M.a.w.: eenmaal een bestand geopend in Dreamweaver en het is naar de haaien. Toch zie ik geen enkel verschil tussen het verklote bestand en een backup van een nog niet aangetaste versie.

Ik kan momenteel dus niets wijzigen aan mijn forum zonder het werkelijk helemaal te verknallen qua layout.

[b:ce5e678b42]Kent iemand dit probleem en wat moet ik er tegen doen?[/b:ce5e678b42]

Het ziet er eerder uit dat de CSS niet gevonden kan worden. Daarnaast is het verstandiger om BBEdit (meestelijk tekstprogramma, voor elk OS dan ook, maar bestaat alleen voor OS X) voor dit soort dingen te gebruiken..

Het eigenaardige is ook dat Dreamweaver de gewijzigde versie ook meteen een ander icoontje geeft en beweert dan het een PHP bestand is (hoewel het weer een ander icoontje is als de "echte" php bestanden). Is het nog te volgen? :P Toch is de extensie nog steeds gewoon css...

Ik snap er werkelijk geen klap van. Stomste van alles is nog dat het op mijn iBook wel altijd goed ging, maar die kan ik nu niet gebruiken omdat de accu leeg is en de voeding naar zijn grootje. :cry:

Blijkbaar toch iets mis met mijn Dreamweaver instellingen, maar ik zou niet weten wat precies…

Ah, het kan dan zijn dat hij als default.css.php gesaved word? Ligt aan je Finder instellingen of je de laatste extentie wel zien.. maar dat zou je wel moeten zien als je het bestandje opload overigens.