Dreamweaver of Adobe GoLive?

Hoi,

Voor de hobby maak ik wel eens een website. Nu gebruik ik Frontpage maar ben van plan om over te stappen naar een Mac en weet dus niet of Frontpage er ook voor de Mac is? Heb ook vernomen dat Microsoft niet meer verder gaat met Frontpage. Daarom wil ik met een ander programma gaan werken. Ik twijfel tussen Dreamweaver en Adobe GoLive. Mijn voorkeur gaat uit naar GoLive dit omdat het veel lijkt op Photoshop (wat ik veel gebruik) Dus het programma ziet er meteen vertrouwd uit.
Ik weet dus nog niet hoe beide programma’s werken.

Zijn er veel verschillen tussen beide programma’s qua mogenlijkheden etc…?

http://members.home.nl/davitosattic/ (nog niet af)
http://members.home.nl/davemarlon/
http://www.partijmaasdonk.nl/

Ik zou voor Dreamweaver gaan;

meer mogelijkheden
schonere code
Het is in mijn ogen een volwassener programma.

ik ben zelf niet zo gecharmeerd van het grid in Golive, het lijkt Drag & Drop, maar als je dan kijkt hoe de tabellen worden gegenereerd wordt ik er niet echt vrolijk van. Daarnaast vind ik het met vlagen ook nogal buggy met textuele links onder elkaar.

Hallo

Ik werk zelf alleen met Dreamweaver.
De reden is dat Dreamweaver veel beter omgaat met Cascadding style sheets dan Adobe Golive
Verder zijn de opties voor het implementeren van Java, flash en zo verder in Dreamweaver
veel uitgebreider.

Pluspuntje voor Adobe Golive is dat Golive een veel schonere code produceert.
Als je met Dreamweaver werkt, zul je ondanks een goede Weergave modes regelmatig
in de broncode moeten spitten.

Ik zou voor geen van beide kiezen, en Freeway gaan proberen. Freeway kost een fractie van de 2 andere, maar kan meer, veel meer. En het werkt veel makkelijker...

[quote:bd1e4fc85c="unSOUND"]Ik zou voor geen van beide kiezen, en Freeway gaan proberen. Freeway kost een fractie van de 2 andere, maar kan meer, veel meer. En het werkt veel makkelijker...[/quote:bd1e4fc85c]

Hoe gaat freeway om met lagen? Adobe bakt hier namelijk niets van. Tot nu toe is het bij mij alleen met Dreamweaver gelukt om lagen goed te positioneren en in Firefox en IE gelijk te krijgen.

Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad, en voor zover ik weet mijn broer ook niet, en die doet de hele dag bijna niets anders dat sites bouwen in Freeway...

Freeway ken ik eigenlijk niet, ik zal eens even gaan zoeken op het net. Heeft iemand nog een tip welk leerboek het beste is voor dreamweaver/ GoLive? Van Dreamweaver zijn er nogal wat geloof ik...

[quote:fb8f39c4a4="unSOUND"]Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad, en voor zover ik weet mijn broer ook niet, en die doet de hele dag bijna niets anders dat sites bouwen in Freeway...[/quote:fb8f39c4a4]

Misschien moet ik het eens proberen aangezien mijn harde schijf Dreamweaver niet erg fijn vindt.
(niets anders dan piepen).

Verder ziet het programma er niet slecht uit. En inderdaad, de prijs is een lachertje als je het vergelijkt met Dreamweaver (full) of Adobe Golive.

Voor de hobby is Dreamweaver of Golive niet goedkoop, en ook enorm complex. NVU, iWeb, Rapidweaver is meer geschikt denk ik.

[quote:b59800102b="davito"]Freeway ken ik eigenlijk niet, ik zal eens even gaan zoeken op het net. Heeft iemand nog een tip welk leerboek het beste is voor dreamweaver/ GoLive? Van Dreamweaver zijn er nogal wat geloof ik...[/quote:b59800102b]

Dreamweaver kun je het allebeste leren met Dreamweaver for dummys
Ik heb het boek ook en geen optie wordt overgeslagen. Plus dat je eigenlijk geen kennis hoeft
te hebben van het programma. Een html 4.0 boek is trouwens geen overbodige luxe

Ik wil mijn hobby wel gaan uitbreiden, en evt naast mijn baan ooit een klein webdesign bedrijfje te gaan beginnen. Dus ik wil wel met een proff. programma gaan werken. Is Freeway ook verkrijgbaar voor de pc? Of alleen maar speciaal voor de Mac?

[quote:d3e28febae="davito"]Ik wil mijn hobby wel gaan uitbreiden, en evt naast mijn baan ooit een klein webdesign bedrijfje te gaan beginnen. Dus ik wil wel met een proff. programma gaan werken. Is Freeway ook verkrijgbaar voor de pc? Of alleen maar speciaal voor de Mac?[/quote:d3e28febae]

Op de website van Freeway staat dat er een PPC en een Universal versie beschikbaar is.
Dus ik neem aan dat er geen Windowsversie beschikbaar is.

Wat is het verschil tussen Freeway Pro en Express? Zie het niet zo gauw op de site.

Ik werk al zes jaar met grote tevredenheid met Dreamweaver, nadat Frontpage me vaker teleurstelde. Geen enkele behoefte meer gehad om andere pakketten te verkenne, dus GoLive heb ik niet mee gewerkt, Werk wel voor een educatieve instelling, derhalve is prijsverschil met bv Freeway niet zo'n probleem.

Freeway (http://www.softpress.com/en/freeway) lijkt volgens site idd alleen voor Mac te zijn (PPC/Intel), en de verschillen tussen de Express en Pro versie kun je hier bekijken: http://www.softpress.com/en/freeway/pro_express

Grtz,
Pieter

Met Freeway heb ik altijd het gevoel alsof je in het donker aan het werk bent. Je hebt echt totaal geen gevoel bij wat je aan het doen bent. Dreamweaver geeft dat wel veel meer. En Golive maakt idd hele rare tabellen contstructies.

BTW, ik werk met Zend Studio Prof.

leer fatsoenlijk html en het boeit niks welke wysiwyg prog je used. het beste ..... notepad :)

Ik ben er van overtuigt dat een hulpmiddel al dreamweaver heel handig is als het niet je core-business is. Ikzelf ben ook vna het code kloppen, maar voor ingewikkelde tabellen pak ik toch even snel dreamweaver waarna ik de broncode terug kopieer naar Zend studio.

Niet iedereen moet HTML leren, maar je moet wel begrijpen wat je aan het doen bent. Een generator als Freeway maakt best grappige HTML wat aan de standaarden voldoet, maar geen geen inzicht in hoe dingen werken waardoor je nooit optimaal leert ontwerpen voor bijvoorbeeld verschillende groote schermen. Om over sites voor oost en zuid europa nog maar te zwijgen met hun small-band inbel verbindingen.

[code:1:3e18c029ec]Dreamweaver kun je het allebeste leren met Dreamweaver for dummys [/code:1:3e18c029ec]

nu keek ik effe op bol.com

en kwam ik ook dit boek tegen :
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary;sid=LxYrNYyIaeQrL8iGxAIVAmxQLTpeUrV9aKU=?BOL_OWNER_ID=1001004001751148&Secondary=description&Section=BOOK
iemand hier ervaring mee ???

Of toch maar voor dummie´s gaan
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=LxYrNYyIaeQrL8iGxAIVAmxQLTpeUrV9aKU=?BOL_OWNER_ID=1001004001751271&Section=BOOK

HTML zal ik nooit gaan leren, dat gaat mij iets te diep. Ik kan wel bepaalde zaken zoals kleuren en scrollbar etc terug vinden in de broncode. (pas ze zo ook wel eens aan) Maar verder ga ik me er niet in verdiepen. Vind het al heel wat als ik zo'n programma onder de knie krijg ha ha.

Klopt het wel dat Dreamweaver & GoLive beide een van de meest gebruikte proffesionele WYSIWYG programma’s zijn…?

[quote:088053a9c9="davito"]HTML zal ik nooit gaan leren, dat gaat mij iets te diep. [/quote:088053a9c9] Sommigen gaat BB-code ook te diep. Ik spot weer een te lang linkje bij Vanquish ;-)