Dreamweaver: Openen van andere documenten met een ander prog

Okee, ik had een ouwe Dreamweaver. Nieuwe Mac, nieuwe dreamweaver. Goed, alles geinstalleerd, en jawel, het werkt. Hij had alleen heel onhandig alles van Macromedia in een desktop mapje gezet. Ik dat hele rommeltje in de map programma's gezet. Maar ... Als ik dreamweaver open, dan kan ik ook bv .png bestanden aanklikken. Hij gaat dan zelf bedenken dat hij Fireworks moet openen. Helaas kan hij Fireworks niet vinden. (Ik denk doordat ik hem verplaatst heb). Waar vertel ik hem waar Fireworks nu staat? Ik heb al in Voorkeuren iets gevonden, maar kan daar niet een locatie opgeven van Fireworks.

Bedankt vast
Groetjes
Suzanne

Dat kan dus gewoon wel: Prefs filetype/editors even + drukken en navigeren (eerst even verwijderen eventueel)

(Zorg even dat Fireworks op de logische plaats staat in Apps)

Daar heb ik het dus geprobeerd. Eerst de oude weggemikt, nieuwe aangemaakt met dat plusje. Maar helaas. Als ik daarna op een file-tje dubbelklik waarvoor hij naar (in dit geval) Fireworks zou moeten gaan, dan zegt hij dat hij niet staat op de desk top. (Nee klopt, gochemerd, ik vertel je net waar hij wel staat). Hmmm, als ik anders eerst eens een ander programma aanwijs, dat dan verwijder en dan weer fireworks probeer? Effe gedaan ... Heee, dat werkt wel. Guttegut, 't is maar goed dat ik soms op een winddoos werk, daar leer je dit soort truukjes. Bedankt voor de hulp iig!!

Groetjes
Suzanne