Dreamweaver tekst uitlijnen

Ik ben stilaan aan het overschakelen van frontpage naar dreamweaver. Het lukt behoorlijk, alleen vind ik maar geen oplossing om tekst aan beide kanten uit te lijnen. In de editor ziet het er telkens prima uit, wanneer ik het bekijk in mijn browser dan lijnt ie gewoon weer links uit ...

gebruik dezuh tags dan eens voor het uitlijnen:

<span align=“right”>rechts uitgelijnd<span>
<span align=“left”>links uitgelijnd<span>
<span align=“center”>midden uitgelijnd<span>

zou die utgoed moeten doen…
(in wysywyg mode wil het in dreamweaver IMHO af en toe wel eens een zooitje worden als je dezelfde tekst een groot aantal keren anders opmaakt, dan komen er een hoop tags door mekaar te staan)

hoop dat je er wat aan hebt… GReetz Jazz

[quote:0a60e11152="macjazz"]gebruik dezuh tags dan eens voor het uitlijnen...[/quote:0a60e11152]

Als ik Tijs goed begrijp wil hij juist de tekst aan BEIDE kanten uitlijnen…

[code:1:0a60e11152]
<div align="justify">
</div>
[/code:1:0a60e11152]

Ik heb het even getest en het blijkt dat Safari hier inderdaad niet mee overweg kan. Netscape, Internet Explorer :x en Camino doen het wel prima. :evil:

[quote:3a27411bca="macjazz"]gebruik dezuh tags dan eens voor het uitlijnen:

<span align=“right”>rechts uitgelijnd<span>
<span align=“left”>links uitgelijnd<span>
<span align=“center”>midden uitgelijnd<span>
[/quote:3a27411bca]

Er zit een fout in je code

<span align=“right”>rechts uitgelijnd</span>
<span align=“left”>links uitgelijnd</span>
<span align=“center”>midden uitgelijnd</span>

is het juiste :innocent:

owjaah...

:o

… gehehe

Joehoe!!! Hallooo!!! Ben ik dan de enige die zijn bericht leest?

[quote:f7bcbda1e9=“tijs”]…alleen vind ik maar geen oplossing om tekst aan [b:f7bcbda1e9]beide kanten[/b:f7bcbda1e9] uit te lijnen…[/quote:f7bcbda1e9]

Dit wil inderdaad niet lukken met Safari. Weet niet of het aan Apple ligt of aan de HTML standaard, maar voorlopig is Safari helaas wel de enige browser van de 4 die ik gebruik welke dus niet met “justify” overweg kan, erg irritant inderdaad…