[Dreamweaver] Vast achtergrond plaatje met CSS.

Hallo, ik heb wel even gezocht maar kon niks vinden en van de Dreamweaver help word ik niet veel wijzer. Wij willen een simpele HTML site maken met Dreamweaver. Op de achtergrond willen we een plaatje die altijd ter grootte is van het frame en hij mag niet mee scrollen. Vroeger was dit volgens mij heel makkelijk maar tegenwoordig zegt de de Dreamweaver help dat ik Css moet gebruiken. Dit had ik nog nooit eerder gedaan maar na wat proberen lukte me het alleen om een plaatje op de achtergrond te krijgen waar tekst is. Echter willen we dit plaatje zichtbaar over het hele frame.

Alvast bedankt en ik hoop dat het probleem duidelijk is!

CSS is the way to go; om meer redenen dan ik hier nu wil opnoemen.

Staan er toevallig tabellen op de pagina zonder inhoud?

Eerst wel, heb nu even een leeg document aangemaakt doet het nog steeds niet. Als ik op een leeg document een enter geef komt er eerst een witte balk (wit omdat de achtergrond kleur wit is) en dan een regel met als achtergrond de foto. Bij een nieuwe enter het zelfde verhaal.

Zou iemand stap voor stap kunnen uitleggen hoe het moet?
Volgens mij heb ik iets heel kleins fout staan.

Bedankt!

Okay! Ik heb hem nu zover dat ik redelijk heb wat ik wil! Op één ding na.. Als ik het venster kleiner maak dan de foto verkleint het achtergrond plaatje precies mee. Maar als ik hem groter maak dan de afmeting van het plaate komt de achtergrond kleur te voorschijn!

En als het vergroten van het plaatje de enige oplossing is, tot hoeveel kb zou ik een achtergrond kunnen gebruiken?

Bedankt!

Hier een stukje css van een site die ik recent gemaakt heb. Het is veel gemakkelijker als je leert de css-file te lezen. Het is eigenlijk heel simpel. Mijn ervaring met Dreamweaver was dezelfde als die van jou. Er zijn een aantal sites waar je alle informatie over css kan krijgen.

.background {
background-image: url(path/image.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-position: 0px 0px;
background-attachment: fixed;
background-color: #FFFFFF ;
font-family: Verdana;
font-size: 10pt;
color: #000000}

Hey dre, Ik heb eigenlijk exact het zelfde code in mijn bestand staan. Het achtergrond plaatje blijft echter niet op 100% bij 100%. Is er een CSS code die de grootte van het achtergrond plaatje bepaalt? Alvast bedankt.

Hmm, ik kan me niet herinneren dat je het achtergrondplaatje nog kunt resizen door het venster te vergroten of te verkleinen. Volgens mij blijft het altijd dezelfde maat. Op deze site is alle css info verkrijgbaar. volgens mij vindt je er ook een hele lijst met alle mogelijkheden onder elkaar. Kun je gewoon even uitprinten. Hier vind je alvast de sectie background http://www.w3schools.com/css/css_background.asp Css vind ik erg gemakkelijk om een grote site mee te bouwen. Kun je later door de css file te veranderen makkelijk een compleet nieuwe look geven.

Hoe gebruik je trouwens die 100% ik weet wel dat je de positie in procenten kunt bepalen, het volgende voorbeeld geeft dat weer

BODY { background: url(banner.jpeg) rechts boven } /* 100% 0% /
BODY { background: url(banner.jpeg) boven midden} /
50% 0% /
BODY { background: url(banner.jpeg) midden } /
50% 50% /
BODY { background: url(banner.jpeg) beneden } /
50% 100% */

Ok bedankt! Ik zal even die site door zoeken.