Dreamweaver: wanneer nieuwe?

Op dit moment werk ik met Dreamweaver MX (6.1) en wil een upgrade kopen, zodat het MX 2004 wordt. Maar zit er misschien net een update aan te komen en kan ik beter even wachten?

Sinds de overname van Macromedia door Adobe is het volstrekt onduidelijk of er nog een MX 2005 of MX 2006 gaat komen.

“Over time, Macromedia products will transition to the Adobe brand. Adobe expects to keep and continue investing in key Macromedia product brands.”

Ik denk dat Adobe het hier met name over Flash heeft. Zowel Dreamweaver als GoLive blijven ontwikkelen is een beetje raar.

http://www.adobe.com/aboutadobe/invrelations/adobeandmacromedia.html

Maar heb je NU Dreamweaver nodig om geld mee te verdienen… koop het dan.

De versie die ik nu heb kreeg ik eens cadeau, om het programma te leren. Maar omdat ik er tegenwoordig dagelijks mee werk, en een nieuwe versie wellicht interessante nieuwe opties heeft, wil ik upgraden. Naar een bijna-legale versie dus. Die overname was ik inderdaad vergeten. Zou er een combi komen van GoLive en Dreamweaver? Raar dat we daar nog niets over gehoord hebben ... Ik heb trouwens ook GoLive als onderdeel van mijn Creative Suite. Maar er nog nooit iets mee gedaan. Wat is slim: investeren in die Dreamweaver-upgrade, of een goed boek kopen bij GoLive?

DW upgrade!

GoLive CS2 wordt zeer waarschijnlijk mijn overstapversie... en dan kan Dreamweaver in het archief.

Ik hoop wel dat Adobe - zodra de overname definitief is - snel duidelijkheid geeft over de ontwikkeling van Dreamweaver/GoLive, FireWorks/ImageReady en FreeHand/Illustrator.

Op de site van adobe staat bij FAQ dat het hele Macromedia MX pakket later dit jaar als gepland verschijnt.

ik vind het wel jammer, ik werk liever met dreamweaver dan met golive.....

in golive cs2 is prima te werken vind ik, ik ben net overgestapt.. het lijkt ook wat sneller te zijn dan dreamweaver

[quote:3b03db606e="Aracon"]in golive cs2 is prima te werken vind ik, ik ben net overgestapt.. het lijkt ook wat sneller te zijn dan dreamweaver[/quote:3b03db606e]

is golive cs2 beter dan golive cs?
Ik heb de originele versie van CS, vind het wel jammer om CS2 te downloaden…
nee ik heb geen geld voor die upgrade :smiley:

ik vind vooral het css gedeelte niet fijn in golive.
Ja ik heb bbedit, en daar werk ik goed mee, maar om vanaf scratch te beginnen, dan heb ik liever een WYSIWYG editor.

golive cs2 is mijn eerste ervaring met het pakket, maar ik heb gehoord dat in golive cs2 [b:cc87d631ea]eindelijk[/b:cc87d631ea] een goede css implementatie zit.. en die is inderdaad erg ok. bij een nieuw document aanmaken kies je het doctype (1.0 transitional, 1.0 strict, 1.1) en dan krijg je automatisch als een basic.css, deze kun je in een mooie css editor bewerken (ookal gebruik ik stiekem nog vaak de source code view..)

probeer de golive cs2 trial eens, dan weet je of je of het voor jou een grote (positieve) verandering is…