Dreamweaver

Hoe krijg ik in dreamweaver een afbeelding zover dat ik m kan plaatsen waar ik wil. En niet afhankelijk ben van de standaard uitlijning?

Tabellen gebruiken :wink:

sorry maar dat snap ik niet.

Even [url=http://www.google.com/search?q=tabellen+%2B+dreamweaver&ie=UTF-8&oe=UTF-8]zoeken[/url] in Google naar tabellen en Dreamweaver kan altijd helpen... daarmee vond ik [url=http://www.designersplanet.nl/tutorials/dreamweaver/beginners/tabellen.htm]deze[/url] tutorial :D

Voor een mooie pagina-opmaak in Dreamweaver moet je tabellen gebruiken. Ik kan hier wel uitgebreid gaan uitleggen hoe je dat moet doen maar er zijn tal van online tutorials te vinden daarover met een schat aan informatie :wink:

Vóórdat je zulke vragen stelt [b:7d1bbd5c25]altijd[/b:7d1bbd5c25] eerst ff “Googlen” :stuck_out_tongue:

Als je nou tabellen wilt omzeilen kan je altijd nog layers gebruiken, die kan je willekeurig plaatsen op elke plek op je pagina :wink:

Btw… er zit ook een goeie “Help-functie” in Dreamweaver ingebakken :stuck_out_tongue: Daar staat ook al vet veel informatie :wink:

Tabellen zijn toch echt wel de basis van een website. Als dat geen gesneden koek is zou ik daar eerst op gaan piellen.

ok! Thanxx!

Ook een veelgebruikte "techniek" is het gebruik van een transparante pixel en deze dan op de gewenste afmeting weer laten geven. Gewoon een transparante gif maken van 1x1 pixel en deze naast de afbeelding opblazen tot het aantal pixels dat je de andere afbeelding in wilt laten springen...

Wederom Thanxx!

[quote:4198b3810d="iRuben"]Ook een veelgebruikte "techniek" is het gebruik van een transparante pixel en deze dan op de gewenste afmeting weer laten geven. Gewoon een transparante gif maken van 1x1 pixel en deze naast de afbeelding opblazen tot het aantal pixels dat je de andere afbeelding in wilt laten springen...[/quote:4198b3810d]

1. Ik zou dat gifje gewoon 10 x 10 maken. Dan kan je hem gemakkelijker selecteren en in je propperties palet aanpassen.
  2. Probeer zoveel mogelijk simpele tabellen te maken. Later kan je in bepaalde cellen weer nieuwe tabellen plakken al dat nodig is.
  3. Plaats in alle lege cellen dit gifje en geef het de nieuwe hoogte en breedte.
  4. Geen rekenfouten maken, wan die zijn later weer lastig op te sporen.

Dit is de manier op op de pixel nauwkeurig je ontwerp uit te verwerken in Dreamweaver.