Dringend ipod probleem

Beste forum-gebruikers,

Momenteel ben ik op vakantie en ondervind ik sinds enkele dagen problemen met mijn Ipod.

Het volgende probleem vond plaats na het opladen van de ipod in Egypte.

De ipod liep vast, wat na een tijdje weer overging.

Maar nu is er een ander probleem opgetreden, namelijk iets met de nummers.
Als ik naar mijn lijst ga en een nummer aanklik om af te spelen, dan gaat de ipod automatisch naar het volgende nummer, er wordt niks afgespeeld, hij gaat direct na 1-2 seconde naar het volgende nummer, laat de nummer informatie zien en gaat na weer 1-2 seconde opnieuw naar het nummer daarna.
Zo werk de ipod de hele lijst af, zonder ook maar een nummer af te spelen en begint na het einde van de lijst weer gewoon opnieuw.

Graag zo spoedig mogelijk raad voor dit probleem.

b.v.d.

mm, lijkt wel alsof de liedjes van de HD zijn verdwenen :( .

Heb je al eens de diagnostics gedraait? iPod herstarten> vorig, select en volgende indrukken en loslaten bij Appeltje, dan de gewenste test selecteren.

hmm...mocht dat diagnostische gebeuren niets uithalen, en wil je toch nog van je iPodje genieten op vakantie. Dan moet je op pauze drukken het nummer selecteren en dan een paar seconden spoelen in het nummer, en dan op play drukken, dan speelt ie ze wel af..ik heb het ook af en toe bij sommige nummers op mijn iPod..

Of wachtend tot hij helemaal leeg is en dan weer aan het stroom gooien.. werkt soms ook

Heb even gezocht - op sommige plaatsen in Egypte is de netspanning 110 volt (ipv de 220/230 in Nederland). Misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Ik zou in dit soort gevallen altijd gelijk met Apple contact opnemen, maar ja, dat gaat een beetje moeilijk in Egypte (heb gezocht, maar kan geen info vinden over Apple in Egypte)

ik denk niet dat het aan de netspanning ligt, tenminste als je gebruik hebt gemaakt van de apple ipod power adaptor.. Bij mij staat hier namelijk op "input AC 100-240 V 50-60 hz" dus dat zou moeten kunnen

Op mijn iPod stroom adapter staat met hele kleine lettertjes: Input: AC 100-240V. De 110V is het probleem dus denk ik niet, maar het kan natuurlijk wel dat er grote schommelingen in de spanning zitten, die de adapter niet aan kan, en waardoor je iPod wat van slag is geraakt bij het opladen. Het kan ook gewoon toeval zijn dat je iPod juist nu van slag raakt.

ik heb dat probleem met die liedjes ook gehad na een upgrade van os-x. Bleek dat ik toestemming moest geven om de nummers af te spelen op "deze computer". Wellicht even in itunes kijken of je ze daar wel af kan spelen. Als dit lukt even synchoniseren en dan zou het weer moeten werken.

De verschillen in netspanning lijken me niet erg waarschijnlijk.