dringend: photoshop hulp gezocht!

ik heb dringend hulp nodig van iemand die goed fotoshop kent. Ik moet iets realiseren, wat moeilijk is!!!!

ik heb een doorschijnende plastic doos tov een witte achtergrond.
Die witte achtergrond zou weg moeten maar je moet nog wel het plastic voelen van de doos.
Wie heeft tijd om me nu te helpen aub?

Ik stuur de psd file op.
Als je me wil helpen, ik zal je eeuwig dankbaar zijn!!!

:oops:

Als de achtergrond wit is, dan zet je de laag met de doos toch gewoon op "multiply"? Ga naar je lagenpaletje, selecteer de laag met de doos, en kies in het dropdownmenuutje (wat je bovenin het paletje ziet) "multiply". :)

Als dat niet is wat je wilt, dan kan ik je helaas even niet helpen.
Had 't graag voor je gedaan, ware 't niet dat 't op 't moment retedruk is :frowning:

misschien is Corel knockout wat voor je.... kan je transparante voorwerpen vrijstaand maken.

Of koop een boek, dat helpt ook vaak. Je staat verstelt wat je met zelfstudie kan doen. Google is ook handig, dan vindt je dingen als http://www.russellbrown.com/tips_tech.html Staat veel op en is erg leerzaam.

Pbook.

Ik neem aan dat vrijstaand maken niet het probleem is maar de witte achtergrond die door de transparante doos "schijnt" Daar kun je pas een zinnige oplossing voor maken als je weet wat je dan wel achter die doorschijnende doos wilt zien....

Ik werk zeer veel met photoshop, en ik kan zeggen dat Joram het enige juiste antwoord heeft gegeven op jou vraag. Je kan natuurlijk ook een uitknippad om de box leggen en vervolgens de binnenzijde op multpl zetten. Een andere goede oplossing is er eigenlijk niet

Kijk, iemand die weet wat het enig juiste antwoord is.. Wat fijn. Als steene nu eens dat plaatje laat zien en uitlegt hoe hij het wil gebruiken...

Uiteraard heb ik eerst zelf gezocht. Dit vragen op het mac forum is ook mijn hobby niet. Liefst vanal los ik het zelf op! Maar goed het lukt me dus niet. Uitknippen is nooit geen probleem geweest, ik kan goed overweg met de pentool ;) Maar die doos moet blijven voelen als een transparente doos en dat lucht en gras moet er wat doorkomen. Dat is de moeilijkheid want het label etc. moet helder en duidelijk blijven.

[img:409766661a]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12735[/img:409766661a]

Je knipt eerst de hele doos uit. Die zet je vrij op de nieuwe achtergrond die je wil. Dan heb je twee opties om het midden transparant te maken, namelijk of je knipt het deel wat je transparant wil ook uit en zet daarvan de opacity lager. Of je pakt de lassotool en je zet de tolerance heel hoog (even proberen) en dan selecteer je het deel wat je transparant wil en dan paar keer op backspace drukken.

Ik zou de eerste manier doen.

Edit (ik heb ff zelf geprobeerd):
Nog een manier, nog makkelijker. Je knipt die hele doos uit en zet die bovenop je vorige tekening. Dan doe je als achtergrond het origineel, met de lucht en het gras. Dan gebruik je de stamptool om dat gebied van het origineel in te kleuren wat je transparant wil, dus in dit geval het plastic (dit werkt makkelijker als je de bovenste laag even op onzichtbaar zet :wink:). Je hoeft niets aan de opacity van de je inkleurding te doen, gewoon lekker bruut kliederen. Wanneer je die delen goed ingekleurd hebt die je zometeen transparant wil hebben maak je de bovenste laag weer zichtbaar en doe je de opacity van die laag op naja 75 ofzo (hangt af van hoeveel transparantie je wil). Tadaa :wink: Succes.

Ik vermoed dat steene het bakje al vrijstaand heeft, op een laag, en dat we de bedoelde achtergrond die daar onder ligt, nu zien. Ik zou het label en het vegavlees ook nog vrijstaand (extra) op een bovenste laag zetten. En de transparantie van de doos daar onder met grijswaarden in een laag masker schilderen (grote zachte kwast, af en toe blurren, en af en toe details van de doos terugschilderen met wit (klein zacht kwastje.)

(ik lust dit wel, trouwens)

Als je dat wit echt kwijt wil dan moet je de doos dus eerst een passende blauwe boven en onder groene kleuren geven…
(dupliceren, colorize, mengen)
Je kunt eerst ook nog proberen wat het oplevert om de doos laag op multiply te zetten met gereduceerde dekking.

Of neem contact op met Quorn. Toevallig ken ik het bureau (in NL) dat de labels gemaakt heeft en die heeft veel beter basismateriaal dan wat ik nu zie.

(en ik werk weer veel voor dat bureau, oftewel die labels heb ik gemaakt…)

Ik kan niet het materiaal zomaar toesturen omdat er nog weer en bureau tussenzit… Dat vinden ze niet fijn…

Effe snel... :D

[img:2a2d3f0c66]http://kaydies.com/tijdelijk/quorn_transparant.jpg[/img:2a2d3f0c66]

Kaydie, nie slecht... hoe heb je da gedaan precies?

Nog niet helemaal hoe ik het zou willen maar 't begint in de buurt te komen!
Allemaal bedankt alvast!

Als je me even een pb-tje stuurt met je e-mail dan zal ik je het Photoshop bestand mailen.

[quote:d12305961b="steene"]Nog niet helemaal hoe ik het zou willen maar 't begint in de buurt te komen! Allemaal bedankt alvast![/quote:d12305961b]

kun je eens uitleggen wat je dan wel precies bedoelt?

[img:d12305961b]http://home.wanadoo.nl/franzle/macosx/transparanttweekeer.jpg[/img:d12305961b]

[quote:37bbccdade="was frans"][quote:37bbccdade="steene"]Nog niet helemaal hoe ik het zou willen maar 't begint in de buurt te komen! Allemaal bedankt alvast![/quote:37bbccdade] kun je eens uitleggen wat je dan wel precies bedoelt? [img:37bbccdade]http://home.wanadoo.nl/franzle/macosx/transparanttweekeer.jpg[/img:37bbccdade][/quote:37bbccdade] [quote:37bbccdade="was frans"] kun je eens uitleggen wat je dan wel precies bedoelt? [/quote:37bbccdade] en een beetje snel graag want de uiterste houdbaarheidsdatum die op die pakken staat is inmiddels verstreken...

:D

Ik denk dat de onderkant van die bakjes niet doorschijnend is in het echt.
En dat je dat misschien ook niet moet willen.
Eten presenteer sowieso smakelijker onverpakt en een beetje aangekleed, zoals dat bordje met voedsel op het etiket. Maar dit terzijde.

Ik zou zo’n pakje kopen in de winkel… en er iets moois van maken. Maar dit ook terzijde.

jawel dat pakje is volledig doorschijnend. Ik bedoelde eigenlijk dat het nog niet helemaal natuurlijk overkomt. Maar het is echt wel aardig gelukt!