[DRINGEND] Speakers JBL

Hallo,

ik vroeg me af of hier iemand zit die die één van de volgende speakers heeft staan.

De JBL Spot 2.1

De JBL Creature II 2.1

Waarom zou ik de nieuwe Spot kiezen en niet de oude Creature II of omgekeerd? 't Is nogal dringend omdat ik die morgen zou bestellen op black friday!

Dank!

je links werken niet... ik heb zelf de creature 2, nu zo'n 3 maanden en ben zeer tevreden.

Ik heb de creature 2.1 Voor de 100 euro die ik ervoor betaald heb een zeer aangenaam geluid. Ik geloof dat er Harman Kardon speakers inzitten. Weet niet of dat in de 'Spot' ook het geval is... Als ik jou was zou ik vandaag nog snel ff naar de Mediamarkt gaan, kijken of ze ze daar hebben en aan een test onderwerpen.

Je weet trouwens ook nog niet of ze morgen in de aanbieding zijn…

EDIT: gooi je linkjes even weg, ze werken niet en zijn te lang!

Heb ook de Creature & heb de Duet van JBL ook. Allebei naar volle tevredenheid. Vind die Spot er trouwens ook erg mooi uitzien en dat kan ik dan weer niet zeggen van de Creature II welke toch een vrij hoog "Luke... I am your father" gehalte hebben.

Noot:
[img:a631cec995]http://www.starstore.com/acatalog/darth-vader-deluxe-helmet.jpg[/img:a631cec995]
[img:a631cec995]http://www.elecson.com/hifi/images/Creature2B.jpg[/img:a631cec995][img:a631cec995]http://data.macoteket.se/images/product_images/CREATURE2WHTE.jpg[/img:a631cec995]

Post is aangepast! Voor de mensen die die Creature II hebben, kan je even zeggen hoe die fingertouch werkt? Deftige subwoofer? Niet té futuristisch? Deftig materiaal? Kabels?

Het is effe aanvoelen hoe de stekkertjes in de subwoofer steken, verder is het prima spul. De tiptoetsen werken niet te gevoelig. Ik zet 'm wel op minimaal voor het inloggen, want mijn M-audio kastje kan een flinke knal geven als ie herkend wordt, maar das niet de schuld van JBL volgens mij. Het geluid is okee voor wat je ervoor betaalt. Ik heb ze voor 90 piek gekocht en dat zijn ze waard. Laag en hoog vind ik in orde, maar het middengebied is niet echt sterk. Is met wat EQ op te vangen en dan is er zelfs lastige muziek als jazz prima op te beluisteren. Voor echt hifi werk betaal je gewoon meer.

Ik ben over de creatures enorm enthousiast. Prima spul, goed geluid, en ze gaan veel harder dan je zou denken.

[quote:5a70281a16="huinkroese"]Heb ook de Creature & heb de Duet van JBL ook. Allebei naar volle tevredenheid. Vind die Spot er trouwens ook erg mooi uitzien en dat kan ik dan weer niet zeggen van de Creature II welke toch een vrij hoog "Luke... I am your father" gehalte hebben.

Noot:
[w/e][/quote:5a70281a16]

Gejat van een Emac dacht ik toen ik hem zag…

ik heb trouwens een spot, en dat geluid is gewoon niet beter te krijgen!

[quote:2799c4cb96="mac osx rules!"]Ik heb trouwens een spot, en dat geluid is gewoon niet beter te krijgen![/quote:2799c4cb96]

Laat dat de audiofielen maar niet horen :wink:

Schakelen die speakers zich ook uit, of blijven ze gewoon altijd aan? Bij het uitzetten van de Mac? En bij sluimeren?

Zover ik weet, gaat dat via de aan en uit knop. :P