Dringend: zwaar probleem met scrollen

Derde post in vijf minuten. 'k zit blijkbaar met grotere problemen dan gedacht. Na de aangehaalde troubles in 'zwart scherm en raar handje' en nog een andere blijkt nu bij het scrollen alleen de bovenkant en onderkant te bewegen zodat alles in elkaar loopt en m'n scherm er uitziet als een dooreengelopen krant. Trouwens bij het verplaatsen van een venster krijg ik een stroboscoopeffect en blijven alle stappen mooi op het scherm staan. Heeelp!

er is wat met je video kaart.... :( die moet iig zorgen dat de boel netjes refreshed... doet ie het ook als je bijv van OS9 opstart ? wat draai je eigenlijk ?

iig weet ik een winscenario… 8) kaart eruit ( of de drivert… :stuck_out_tongue: ) en reinstall de video kaart… maar of dat werkt op een mac… :oops:

succes !!!

:innocent: :apple:

10.3.3 en hij blijft het doen. Ik ga nu eens opstarten van de systeem-cd en kijken wat dat geeft. Als dezelfde problemen zich herhalen moet ik naar de dealer vrees ik. :(

Ok, mijn stokpaardje dan maar weer eens :D : heb je ook opgestart als een andere gebruiker, en doet ie dan ook nog zo raar?

In OS 9 kon je je pram resetten door alt-apple-p-r ingedrukt te houden tijdens het herstarten. Ingedrukt houden tot ie 3 keer herstart is heb ik me laten vertellen. Ik weet niet of het in OSX ook werkt, maar is misschien het proberen waard

Je hebt een probleem. Kijk maar eens hier.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=10310

ik heb nog wel wat tips van de leverancier evetueel. Maar ben nu even druk.

Volgens mij hebt Geedee een iMac...

[quote:4644940116="Oppie"]Volgens mij hebt Geedee een iMac...[/quote:4644940116] Zo is dat: iMac800 / 17". Heb ondertussen al een clean install gedaan, het pram gereset, maar niets helpt. De computer toont nu bij herstart een hemelsblauw scherm. Heb nu de hardware-test-cd erop losgelaten met als resultaat dat ie een fout meldt in het video-ram. 't Zal toch richting dealer worden dus?

graag even een post over de oplossing?! Alvast bedankt.

[quote:22bbbbeb72="Lytstomke"]graag even een post over de oplossing?! Alvast bedankt.[/quote:22bbbbeb72]

Gisteren dus naar de dealer gebracht. Die stuurt de iMac dan weer verder naar een Apple Repair Center. Daar zal men, volgens de dealer, het videogeheugen moeten vervangen. Over een weekje (te tellen vanaf dinsdag) weet ik precies wat en hoe. Ik houd je op de hoogte.