Dringende Vraag over dvd rewriters

Hoi Hoi mensen,

Ik heb een vraagie over Apple in combi met een dvd rewriter.
Ik werk in een bedrijf waar 5 apple`s staan.
We willen backups maken naar dvd rw. En nu wilde ik weten of er een soort en met van back up programma is voor de apple. Zo iets als Direct cd… alleen dan wat beter want direct cd voor mac kan maar een bepaalde cdrw speed aan en ik weet niet of die ook een dvd rw ondersteund… weet iemand hier iets over je help me er heel erg meej

groetjes Danielle

(systeem beheer compucolor)

Met [url=http://www.roxio.com]Toast[/url] kan je dvd's branden. Voor backup programma;s kun je het beste even op [url=http://www.versiontracker.com/macosx]Versiontracker[/url] zoeken naar back up

Thx alvast

groetjes

Danielle

Heb je een programma zoals direct cd voor windows maar dan voor MAC? dat ie de dvd rw als een soort en met van harde schijf ziet.

als je een dvd-rw in je mac stopt komt hij volgens mij gewoon op je bureaublad te zien en kan je erop slepen wat je wilt en uiteindelijk als je hem in de prullenbak gooit branden.

Dit kan natuurlijk ook met toast. Je sleept alle bestanden in je venster van toast. Eigenlijk net zoals een harde schijf en uiteindelijk druk je op de knop record.

Bij allebei kun je hem de volgende keer dat je hem erin doet weer gebruiken ald hd en alles weer eraf slepen. Of was dit niet jou bedoeling van HD?

Als je een schijf wilt wissen in finder zelf, moet je even disk utility opstarten. Daar kun je hem wissen. Of gewoon in toast!

Succes ermee!

Yep dat was het idee ik gaat ff met mijn stage baas overleggen

thx alvast

greatzzz

Danielle

Kheb het erover gehad met hem en hij wil iets hebben dat realtime is: Slepen en GELIJK branden... weet je daar wat meer over

groetjes en bij voorbaat dank

danielle

pfff... dat word moeilijk...

Dit is ook helemaal niet handig om dat te doen. Daarvoor is het medium niet geschikt. Ben je lang aan het branden en dan blijf je wachten…

Geen een programma dat ik ken werkt zo dus ik denk dat je dat niet voor elkaar krijgt. Kun je beter gewoon en externe HD nemen via Firewire. Kost ook nog eens minder dan al die DVD-rwtjes.

[quote:post_uid0="Igor"]Kun je beter gewoon en externe HD nemen via Firewire. Kost ook nog eens minder dan al die DVD-rwtjes.[/quote:post_uid0] En gaat ook nog eens TIG X sneller :D

Er zijn meerdere FireWire HD's in portable uitvoering en zo'n FW-HD is bij elkaar genomen compacter (en daarom meer portable) dan meerdere losse DVD's.

Succes,
Bert

[quote:post_uid0="Danielle"]hij wil iets hebben dat realtime is: Slepen en GELIJK branden...[/quote:post_uid0] Aanvullend op mijn laatste reactie:

Wat zou je denken van een Applescript wat data automatisch wegschrijft naar een externe HD aan de desbetreffende Mac of via een netwerk aan een server.

Zo'n menu zou je onder OS9 onder het Applemenu kunnen plaatsen en onder OSX in de dock of via het nieuwe ScriptMenu in de Finder.

Groet,
Bert

[quote:post_uid0="Danielle"]Kheb het erover gehad met hem en hij wil iets hebben dat realtime is: Slepen en GELIJK branden... weet je daar wat meer over[/quote:post_uid0] Met een paar muisklikken meer kom je ook ver. Zet alias van Toast-ikoon op de bureaublad (of in het applemenu) Sleep het map wat je wilt branden naar toast-ikoon op bureaublad. Toast gaat activiteren, dvd/cd erin, BURNNNN! Zo moeilijk is dat niet en ik noem dat niet omslachtig. Met Toast Titanium of Lite kun je ook naast branden andere werkzaamheden op je Mac blijven doen.  ;)

What about het programma Backup van Apple zelf? Zit bij .mac geloof ik...

Om nog even op de ORIGINELE vraag over het backuppen terug te komen: Gebruik gewoon Retrospect. HET BESTE programma voor backups. Dan kun je incremental backups maken. (Hij brand alleen wat er gewijzigd is) Gebeurt allemaal binnen Retrospect. Geen Toast voor nodig. Kan volautomatisch na werktijd gebeuren via een ingebouwde scheduler. Super simpel te bedienen. Moet er echt super snel een dag-backup gemaakt worden, direct na werktijd EN wil je 2 exemplaren maken -handig bij diefstal of brand-, overweeg dan 2 "pocketdrives" van LaCie. 1 op het werk laten en 1 mee naar huis. Klein en super snel (firewire).Uiteraard ook via Retrospect te gebruiken.

Retrospect werkt idd als een van de besten. Echter, ik meen mij te herinneren dat je er geen multisessions mee kan schrijven op een dvd. Dus dan is het nut daarvan weer weg. Als hij alleen de wijzigingen wegschrijft naar een dvd, dan wordt dat een erg dure hobby en kun je beter gebruik maken van het velen malen goedkopere medium cd genaamd.

Voor data zijn de goedkoopste DVD's prima te gebruiken. Kosten ongeveer 1.5 euro. Maar moet het echt heel snel, neem dan de pocketdrive van LaCie. Niet goedkoop, wel erg klein en snel. CD's zijn voor de wat kleinere bestanden natuurlijk prima inzetbaar.