Driver voor Pioneer DVR-106 / A06 in Panther 10.3.2

Gisteren heb ik een Pioneer DVR-106 aangeschaft. Ik kan gewoon branden vanuit toast.

Maar de iApps ondersteunen hem niet… In System Profiler krijg ik het volgende:

PIONEER DVD RW DVR-106D:

Manufacturer: PIONEER
Model: PIONEER DVD RW DVR-106D
Revision: 1.07
Serial Number: CKDL725290WL
Drive Type: CD-RW/DVD-RW
Disc Burning: Not Supported
Removable Media: Yes
Detachable Drive: No
Protocol: ATAPI
Unit Number: 0
Socket Type: Internal

Toen ik Panther installeerde zat de drive er nog niet in. Volgens mij zou deze drive gewoon tot de standaard moeten horen, dus zou hij ook ondersteund moeten worden door de driver. Zou het aan de firmware versie kunnen liggen? Dit is 1.07.

Heeft iemand hier een oplossing voor, danwel ervaring mee?

[quote:b229dce0e2]Disc Burning: Not Supported [/quote:b229dce0e2]

Heb toevallig gisteren ook een install gedaan van een 106d maar bij mij stond hier iets anders…

Ook ik had eerst panther geinstalleerd en de brander werkt prima met iApps. Kan je dus vertellen dat de brander het wel zou moeten doen maar een oplossing heb ik niet.

de ilife 04 apps kunnen nu ook branden naar niet apple programmas.

had ik ergens gelezen dacht ik.
misschien is je probleem dan opgelots!

BoeSBoeS

Kijk eens hier : http://www.xlr8yourmac.com/archives/nov03/110303.html#S16464

Heb je PRAM gezapt ?

Alles zou gewoon moeten werken namelijk.

Frans

PRAM zappen heb ik net ff gedaan, maar dat maakt niet uit. :evil:

[quote:5f330ca9ee]Ook ik had eerst panther geinstalleerd en de brander werkt prima met iApps. Kan je dus vertellen dat de brander het wel zou moeten doen maar een oplossing heb ik niet.[/quote:5f330ca9ee]

Zou je voor mij de driver kunnen vinden in je systeem? Ik vermoed dat hij iets met pioneer heet, en hij staat ergens diep verborgen in je System directory. (Dit was iig zo met 10.2). Een simpele zoekopdracht zou iig uitsluitsels kunnen bieden.

Thnx

aToMac,

De driver van OS10.2 werkt niet onder 10.3… Dit bedoel je ook niet, dat weet ik. :wink: Wat ik wil zeggen is dat Apple de hele driver structuur heeft omgegooid vanaf Panther (build 7C49, geloof ik). Nu is het een soort van framework geworden in plaats van onafhankelijk driver files. De driver is dus niet meer in zodanige vorm terug te vinden…

Jammer voor je, joh. :mrgreen:
Als je nou nog een 2e harddisk koopt dan zou ik daar ff een nieuwe Panther install opdoen, kijken of het dan werkt. Je bent natuurlijk ge-update vanaf die lelijk 10.2.7 (Smeagol) versie. Dus misschien dat het daaraan ligt. Echter er zou vanaf 10.2.8 support moeten zijn voor de DVR-A06. Daarna hebben ze het hele framework dus opnieuw opgezet en werkt het nu allemaal ff anders.

Kan ook een keertje Panther op mijn iPod zetten. Kunnen we het ook testen.

[quote:85bf0b0cba="aToMac"]Gisteren heb ik een Pioneer DVR-106 aangeschaft. Ik kan gewoon branden vanuit toast.[/quote:85bf0b0cba]

Intern of extern???

Extern kan alleen Toast idd, intern doen iApps t gewoon.
Hier eentje in een eMac ingebouwd…

Apple Supported/Shipped staat er in de System Profiler :smiley:

[quote:6e9f47b244]Disc Burning: Not Supported [/quote:6e9f47b244]

Bij mij staat : Door apple ondersteund/geleverd

Hij is intern, dus bij mij zou die gewoon moeten werken... Zou moeten... Waarom heb ik altijd zo'n pech... :x

Zelfde drive, zelf in m'n Quicksilver G4 800 gezet, deed het vanaf het begin, in 10.2 (Jaguar) &10.3 (Panther). Ik heb alleen Firmware 1.05 in de Pioneer (3 maanden oud). Toevallig gekeken deze week (waarom weet ik niet meer) of er nieuwere waren voor mac. Nee dus. PC firmware versie 1.07 wel.... Er valt niets te flashen met een mac (zowiezo niet naar een vorige firmware versie), dus ruilen is je enige optie... Na dat je nog 'ns gechecked hebt of alle jumpertjes, kabeltjes en stekkertjes goed staan/zitten...de updates gehad? Misschien is het een DOA (dead on arival). Een Pioneer hoort plug & play te reageren met 10.2 en 10.3. Apple gebruikt ze zelf veel..

Het kan dus zijn dat de drive niet goed werkt met iApps, juist omdat het firmware 1.07 is.

Ik kan hem ook terug flashen naar 1.05, misschien dat dat het hele probleem oplost. Tenzij iemand hier de drive ook met FW versie 1.07 heeft draaien…

Is er iemand met versie 1.07?

Hier gewoon versie 1.07..

No problems…

Ook ik zit met dat Pioneer 106D-probleem:

Schijven branden: Niet ondersteund

iTunes vindt brander niet.

Toast 6 wel.

Blanco CD(-RW) schijven krijgen foutmelding, foutcode 0x80020025.
:evil: :x :evil:
Is er ondertussen nog iets opgelost…?