DRM upgraden

Sommige songs kan ik niet gebruiken op mijn DJ programma op de iPad, hoe kan ik deze songs upgraden zodat ik ze wel kan afspelen, kon vroeger wel dacht ik met iTunes+ of zo, maar dat kan ik niet meer vinden !?

Je zal waarschijnlijk bedoelen ‘DRM verwijderen’ en laat dat nou net niet mogen

Dat is eigenlijk nu net de hele bedoeling van DRM, inderdaad … Niet voor niks vinden sommigen dat de R staat voor “Restrictions”.

Nochtans mag je - volgens de Belgische wetgeving - een kopie maken voor ‘eigen gebruik’ als backup. Dat kan je doen in bv. … AAC-formaat.

Ik bedoel niet verwijderen maar betalen om de oudere songs DRM free te maken zodat ik ze wel in mijn Djay programma op de iPad kan gebruiken ! Zoals ik al zei kon vroeger wel met iTunes+ of zo maar dat kan ik niet meer vinden !

Misschien laat de componist nu net voor die nummers niet toe dat het nummer op andere devices kan worden afgespeeld.

Je kunt de songs in iTunes converteren naar een ander formaat, bv MP3. (Ik weet niet of dat met DRM-beveiligde songs ook kan, probeer eens.)

Of je kunt de songs vanuit iTunes branden op een audio-CD. Daarna kun je de CD weer importeren in iTunes. Dan heb je de songs zonder DRM.

Hoe herken ik de songs die nog DRM beschermd zijn in mijn muziekcollectie !?

Maak een Smart Playlist met Kind ‘begint met’ Protected.

Die Smart Playlist is een super tip !!! Tnx
Als ik die playlist dus brand op een CD en hem opnieuw importeer dan is de beveiliging er af ?

Ja. Let wel op dat je een AUDIO CD brandt, en geen data CD.

Tnx, ga ik later proberen !