drobo niet bereikbaar

sinds enkele dagen krijg ik mijn drobo niet meer gemount. drobo dashboard ziet 'm wel en meldt dat er niets aan de hand is. komt iemand dit bekend voor of, nog mooier, heeft iemand een oplossing?

ik gebruik osx 10.6.8 op en macbook pro 2008 via firewire800.

Is hij wel te zien in het Schijfhulpprogramma ?

al op usb getest ?

schijfhulpprog ziet 'm wel maar kan niet activeren.

via usb zelfde reactie.

Hallo.
Heb hetzelfde probleem gehad na een herstart
van de Drobo. Volgend dashboard was alles oké maar kon geen shares meer mouten
Deze site heeft mij toen goed geholpen.
http://support.drobo.com/app/answers/detail/a_id/500/kw/mount%20problem/session/L3RpbWUvMTMxOTg5ODEyNS9zaWQvcmlsNGROSGs%3D

Veel succes.

Er zijn zeer recent een aantal firmware updates uitgebracht voor de Drobo S en Drobo. Zodra je om support zou vragen zal er toch als eerste gevraagd worden om een firmware update uit te voeren. Daar zou ik maar mee beginnen.

http://www.drobo.com/support/updates.php
http://www.drobo.com/support/updates/firmware/Release_Notes_Firmware_DroboS_2-1-2.pdf

Sowieso de Drobo en Mac beide opnieuw opstarten (stroom vd Drobo afhalen) alvorens de firmware update uit te voeren. Drobo Dashboard zag bij mij de nieuwe firmware niet automatisch maar door de CMD toets (of Ctrl toets onder Windows) in te drukken kan de gedownloade firmware 'geforceerd' worden geinstalleerd.

Drobo is fijn als hij het doet, maar als er iets mis is is het ook echt mis!
Jarenlang geen problemen met de Drobo gehad, maar begin februari de vierde schijf erin gedaan en opeens had ik twee Drobo's in de finder staan.

Twee weken geleden begon het gelazer, alles knipperde oranje groen en toen bleef een schijf rood branden en bleef de Drobo bezig om de data over de drie overgebleven schijven te verdelen, maar reboote steeds zodat ik ook geen data eraf kon halen!

Na met Drobo support twee maal aan de telefoon te hebben gehangen en een hele email relatie gehad te hebben, kreeg ik de mededeling dat de laatste schijf die ik gekocht had ook kapot was en ik deze moest klonen! Dus nieuwe schijf kopen, bij een vriend langs gegaan om te klonen bleek de nieuwe schijf DOA!
Natuurlijk geen schijven meer op voorraad en ook niet mijn geld terug, want daar doet A-Mac niet aan. Wel een tegoedbon die ik aan een AppleTV heb besteed, daar ik deze van de zomer wil gaan gebruiken als ik een nieuwe tv heb.

Vier winkels langs op zaterdag middag om een schijf te kopen, winkel 1 bestond niet meer, winkel twee had niet een gelijke schijf en kon mij niet vertellen of ik hier een 1 op 1 kloon kon maken, winkel drie lag de kassa er door een storing uit, dus bij winkel 4 een nieuwe 1TB Blue Caviar gekocht!
Ik weer terug naar die vriend, bleek de schijf die ik moest klonen niet herkend te worden als een schijf waar iets op stond, dus ik weer naar huis om een andere schijf uit de Drobo te halen en deze werd wel herkend door de computer en toen kon het klonen beginnen.

Vol goede moed de schijf vandaag opgehaald, maar de Drobo kan er niets mee!
Alle lampjes rood en de melding dat er teveel schijven uitgehaald zijn en dat ik die terug moet stoppen, verder meld de Drobo dat er 0 aan ruimte gebruikt is op de schijven en dat er 0 aan ruimte is om te gebruiken.........

Dan maar weer een mailtje aan Drobo support en hopen dat zij iets weten wat ik kan doen!

Heb het idee dat bij het plaatsen van de vierde schijf de Drobo twee partities gemaakt heeft en dat door het kapot gaan van de eerste schijf er niet meer genoeg terug te halen is van de tweede schijf en dat op schijf drie en vier niets meer staat en schijf vier dus ook kapot is!
Hier heb ik nog garantie, maar dan krijg ik waarschijnlijk weer een tegoed bon!!!!

Als Drobo support niets voor mij kan doen, denk ik dat maar iets anders ga zoeken voor mijn back ups!
Gebruik nu maar een Lacie D2 2TB die ik gekocht had om mijn foto's op te bewerken en als vervanging van de D2 750GB die af en toe raar ratelt.

Iemand een idee wat ik het beste kan gaan gebruiken? Moet ongeveer 1TB aan foto's/video/muziek op kunnen dat ik nu dus op de Lacie heb staan en 320GB van de interne schijf van de MacMini!