Dropbox, bestanden op imac en MacBook pro synchroniseren, kan dat?

We hebben sinds kort (zakelijk) een MacBook pro en imac. De MacBook pro gebruiken we voor onderweg (klant etc). Nu willen we dat alle zakelijke bestanden op hd van de imac en (!) de hd van de MacBook pro staan en gesynchroniseerd worden. Kan dit via dropbox? We willen/kunnen met de MacBook pro niet altijd afhankelijk zijn van beschikbaarheid van internet en de cloud.

Welke configuratie past het beste bij onze wensen?

Groet
Luc

wat dacht je van deze:

http://www.appletips.nl/maak-van-icloud-een-online-harddisk-zonder-externe-tool/#more-58252

Op beide machines Dropbox installeren en een gedeelde map aanmaken en dan ben je eigenlijk al klaar.

Als je dan een bestand in de map plaatst op de iMac, komt hij automatisch ook in de map op de MacBook. Je moet natuurlijk wel verbonden zijn met internet wil je updates ontvangen van het bestand. Als je het bijwerkt op de iMac en de MacBook is niet verbonden met internet, dan blijft de oude versie van dat bestand natuurlijk wel staan.

Ik doe hetzelfde met mijn schooldocumenten. Ik heb Dropbox geïnstalleerd op mijn iMac en mijn MacBook Pro. In mijn Dropbox map heb ik een map 'School' die gesynchroniseerd wordt tussen beide apparaten. Als ik een nieuwe PowerPoint toevoeg aan de map, komt die automatisch even later ook op de MacBook. Maar voor dat bestand op de MacBook komt moet hij natuurlijk synchroniseren (en daarvoor heb je dus internet nodig).

Ik gebruik ook af en toe dropbox professioneel, maar heb wel m'n bedenkingen bij de veiligheid van vertrouwelijke documenten en regelmatig back-uppen is noodzakelijk. Voor professionele doeleinden zijn er andere (betalende) oplossingen met een hogere beveiliging en een betere garantie op de integriteit van de bewaarde bestanden. Voor dagelijks gebruik lijkt me dat beter.

Wil je bestanden gesynchroniseerd hebben en de MBP staat op locatie A en de iMac op lokatie B dan zul je internet nodig hebben om te synchroniseren.
Je hebt geen internet nodig om een document gemaakt op locatie A te bewerken op locatie B.
De documenten worden daadwerkelijk op je harddrive geplaatst.
Ze worden dus ook meegenomen in je TM back-up.

Ik gebruik Dropbox (2,5 GB) en Google Drive (5 GB) hiervoor.

@allen
Hartelijk dank voor de adviezen. Gaat het sybchroniseren automatisch of moet ik dat activeren als ik bijvoorbeeld weer met m'n mbp op internet zit?

@mfduffel

Aan welke betalende diensten denk je dan?

Je moet op beide Macs Dropbox installeren en inloggen met je accountgegevens. Dan wordt er automatisch op beide Macs in je thuismap een map aangemaakt 'Dropbox' waarin alle mapjes komen te staan. :)

Een voorbeeld van beveiligde opslag: we talk (http://www.wetalktele.com/cloudstorage.html), toegang via ssl, dubbele opslag enz.