Drytek vigor 2600 ADSL Modem/Router

Heeft er iemand ervaring met dit type? Het is voor mijn ADSL verbinding over meerdere macjes.

De specs:
Draytek Vigor2600 ADSL modem/router

[Euro 204,68 incl btw
Checklist: 1. ADSL-modem/bridge 2. ADSL over Analoog 3. Geschikt voor BBned en BabyXL netwerk 4. Geschikt voor KPN netwerk 5. NAT routing 6. 4 poorts 10/100 switch 7. Firewall 8. VPN passthrough 9. VPN sessies (12)]

De 2200E van hetzelfde merk wordt erg goed bevonden. Het leek me handig om een router er ook bij-in te nemen. Ipv de standaard adsl modems… Scheelt me weer ‘een kastje’. :wink:

Anybody? :cry:

Ik heb dit weekend de 2200 WE aangeschaft (zonder ingebouwd ADSL modem dus). Je krijgt dan een wireless station, vergelijkbaar met en compatible met Airport, en een 5 poorts router voor je gewone "hardbekabelde" PC's. De setup vanuit een Mac met OSX 1.1 verliep vlekkeloos, al moet je wel even puzzelen met DNS instellingen.

Wat me ongeveer een dag koste was om een Windows laptop met het ding te laten werken, maar dat lag niet aan de Vigor. Maar aan Windows dus.

Wat mij betreft dus wel een aanrader.

Gr,

Ik zit ook nog te twijfelen welke ik zou nemen. Maar dan kom je eigenlijk weer terug op het verhaal van wat is het beste: kabel of adsl. Ik neem aan dat het een goed produkt is want vigor maakt goede routers en modem en altijd mac-compatible!

Dus gewoon doen als ik jou was!

Tja, idd die andere (2200) is goed. Dan zal deze ook wel goed zijn, nietwaar? Benieuwd of je deze ook kunt tweaken... :wink:

Kabel is helaas geen optie. Ben bijzonder allergisch voor UPC… :smiley:
Dan liever XS4all!

Ik heb het ook niet op UPC, maar de laatste tijd is het wel een beetje verbeterd. Ik vind alleen het downloaden nog steeds tegenvallen maar dit hangt ook vaak van de server af....

OK De 2600 Modem router is besteld!

Hank: Vlgns mij hoef ik dit ding niet te ‘hacken’ want het is een modem/router ineen. Je zou in principe de modem niet hoeven hacken tot router want die zit erbij. Nes’t pas? :?: