.DS_Store

In elke map staat het volgende bestand: .DS_Store. Ik heb de indruk dat dit gebeurt is nadat ik System Optimizer X heb gedraaid, maar dat weet ik niet zeker. iemand een idee wat er aan de hand is??

Dsstore is het bestand waarin staat hoe een map geordend is. Niets aan de hand dus. hoort bij het systeem.

je hebt de optie "show invisible files" aangevinkt/aangeklikt...

dan krijg je ook alle bestanden te zien die een bestadnsnaam hebben die met een ‘punt’ begint…

Succes !!
Toon.B

Ik zie nu dat ik de vraag fout begrepen heb , ds_store files zijn normaal gesproken idd. onzichtbaar.

heb je mischien tinkertool geinstaleerd, daar kan je verborgen bestanden mee aan en uit zetten.

[quote:eaf1aee8f6="eiko"]heb je mischien tinkertool geinstaleerd, daar kan je verborgen bestanden mee aan en uit zetten.[/quote:eaf1aee8f6] Dat ga ik proberen, je hoort nog!

Hidden Files met tinkertools uitgezet en probleem opgelost!

Bedankt!! 8)

Over die DS_Store bestanden: is er een mogelijheid om het uit te zetten? Mijn (windows)-netwerkgenoten vinden het nogal irritant dat mijn iBookje deze bestanden op hun share-schijven zet als ik iets naar ze kopieer bijvoorbeeld...

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=20224&highlight=]Ziehier[/url]

ik zie alleen de ds_store al ik een cd brand kan ik die klakkeloos weggooien vóór het branden? :|

Ja, je brandt dan de voorkeuren voor de vensterinstellingen niet mee.