.ds_store

Mijn backup loopt steeds vast omdat een .ds_store bestand problemen geeft. Voor zover ik weet is zijn dit OSX-bestanden die de index van een mapweergave versnellen. Wat is het gevolg als ik deze bestanden door een cleaner laat verwijderen?

Ward

.ds store houdt bij wat er in het mapje zit en hoe jij het wil zien, lijst, kolom enz. Als je het weg haalt is op zich geen probleem. Maar niet altijd ff handig.

succes

Hoe maak je backups dan? Carbon Copy Cloner? Daar kan je het ook niet mee laten clonen.

Ik backup met Retrospect. Perfect programma om al je bestanden op bijvoorbeeld tape te zetten. Er is dus 1 .ds-bestandje waar Retrospect van in de war raakt en dat kan ik dus blijkbaar gewoon weggooien. Ik zag op versiontracker meerdere progs die dat geautomatiseerd kunnen doen.

Ward

Ik werk er zelf niet mee maar Retrospect schijnt idd een mooie backup-oplossing te zijn.

Misschien kan je ons later nog laten weten welke prog je uiteindelijk hebt gebruikt? Dan hebben anderen die hier naar zoeken er later ook wat aan…

Via Versiontracker heb ik DS_Store Cleaner gedownload. Simpel prog. Map aanwijzen en achteraf geeft het aan hoeveel bestanden er zijn verwijderd. Meer hoeft ie ook niet te doen!!

Top, tnx Ward :)