DTP bureau

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een DTP’er c.q. bureau in de regio Den Haag, dat voor ons wat folder en diverse drukwerk ontwerpen kan doen. Omdat we al meermaals diep teleurgesteld zijn in reclamebureaus en eigenzinnige ontwerp afdelingen probeer ik het eens op deze manier.
Iemand geïnterresseerd of misschien een goede tip ??

groets,

Ae.

Ik denk wel dat ik met mijn bedrijf wel wat voor je kan betekenen. Ik stuur je wel een PB.

Misschien handig om deze post te verpalatsen naar het 'beeld' forum. Ik voel namelijk een discussie opkomen over de bureau - klant verhoudingen... Ontwerpbureau's zijn namelijk altijd eigenzinnig. Dat is hun werk.

Misschien zou je eens contact kunnen opnemen met Geert-Jan Bol van [url=http://www.transparant.nl]Transparant[/url] (te Delft), niet ontoevalligerwijs ook mijn deeltijdwerkgever.

Ik verplaatst 'm ff naar het beeld forum :wink: Meer kans op reply's daar denk ik...

Ik houw mij ook bezig met zo van die dingen. Maar ik woon wel in Antwerpen, dat is waarschijnlijk te ver.

Maar je weet maar nooit, als je problemen hebt iemand te vinden laat maar iets weten. 8)

[leugen] Ben dol op klanten. [/leugen]

[quote:a85133d89e]Ontwerpbureau's zijn namelijk altijd eigenzinnig. Dat is hun werk. [/quote:a85133d89e] Tsja, daar zit wat in. Alleen wordt eigenzinnigheid kennelijk niet door iedere opdrachtgever gewaardeerd.

Meestal willen deze opdrachtgevers het liefst op de stoel van de ontwerper gaan zitten, alleen weten ze niet precies wat ze willen.

Meestal gaat dat zo; ‘wij weten het niet, maak er maar wat moois van’ . Als ze dan de eerste proef zien weten ze het ineens wel ‘het moet helemaal anders’. Als dan de ontwerper de visie achter het gemaakte ontwerp probeerd uit te leggen is het ineens een eigenzinnige kwast.

Hartelijke dank voor de reacties, ik ben al een stuk verder geholpen.

Eigenzinnig is OK, maar meestal op eigen initiatief dat vooral de kosten onnodig opdrijft, en daar word ik niet blij van… helaas.

Auw!

Tja, als een opdrachtgever een duidelijke briefing afgeeft en aangeeft dat er vooral geen 'eigenzinnigheid' aan te pas moet komen dan is dat duidelijk. Echter, wat ik mij dan afvraag is waarom er dan een ontwerpbureau wordt ingeschakeld. Ik erger mij zeer aan opdrachtgevers die op de stoel van de ontwerpers gaan zitten en niet luisteren naar adviezen van een ontwerper.

De ontwerpers weten eenmaal wat grafisch verantwoord is. Dat noemt men dus eigenzinnig... :? Ok, eigenzinnig is dat als ontwerpbureau idd boekje te buiten gaat qua ontwerpen, maar dat is ook kwestie van goed briefen.

Als opdrachtgevers dan geld wilt besparen, ga dan zelf Word-bestand in elkaar zetten en laat het printen, vergelijk het dan eens met ontwerp van een heus ontwerper…

[quote:e2f3a7bc91="Amsterdam"][leugen] Ben dol op klanten. [/leugen][/quote:e2f3a7bc91]

S**t!

:wink:

Kristy Advertising, Maasluis, Studio Tachtig in Vlaardingen. (Klein gebleven door ruim te denken);)

[quote:08fcb8062f]Als opdrachtgevers dan geld wilt besparen, ga dan zelf Word-bestand in elkaar zetten[/quote:08fcb8062f] Tsja, dan komen ze bedrogen uit want voor het vervaardigen van drukwerk kun je Word niet gebruiken. Maar je hebt het wel goed gezien, het gaat hier waarschijnlijk om geld besparen.

Een ontwerpbureau zal altijd zoveel mogelijk de opdrachtgever prikkelen om al zijn wensen kenbaar te maken en nooit ‘out of the blue’ een ontwerp gaan maken. Daarbij kun je als opdrachtgever altijd een budget aangeven waarbinnen het ontwerpbureau dient te blijven.

Het gaat alleen fout bij opdrachtgevers die in eerste instantie niet weten wat ze willen en vervolgens tijdens het ontwerpstadium hun eigen inbreng willen laten gelden. Omdat de ontwerper dan meerdere aanpassingen moet gaan verrichten die niet begroot zijn vallen de kosten hoger uit en is het eindresultaat niet bevredigend.

Als het gedrukte werk er dan uiteindelijk niet uitziet en te duur is betaald heeft uiteraard het ontwerpbureau gefaalt. Vervolgens gaat de opdrachtgever gewoon op zoek naar de volgende ontwerper en zal het fenomeen zich waarschijnlijk weer herhalen.

Een goed en eigenzinnig ontwerpbureau is goud waard voor een bedrijf dat zijn drukwerk en corperate identitie op de juiste waarde schat. Een slecht ontworpen logo, huisstijl, brochure enz. kan geen enkel bedrijf zich permiteren.

Wat mij opvalt in deze disscusie is dat de meeste vinden dat als je een echt ontwerp wilt je naar een ontwerpburo moet gaan of als je iets aparts zoekt, omdat deze mensen er voor geleerd hebben. Maar er wordt 1 ding vergeten, creativiteit. Je leert dit niet op een lyceum of op een school maar je moet het gewoon hebben. Ik werk op een reclamebureau, en krijgen een hoop aangeleverd van ontwerpburo's. Soms is het echt prachtig om te zien wat ze verzonnen hebben. Maar het is ook vaak om te huilen, en daar is toch genoeg voor betaald. Wat wij de laatste tijd steeds meer meemaken is dat als er aanpassingen moeten zijn aan een ontwerp ze dat niet meer door het ontwerpburo laten doen maar door derden. Gewoon omdat ontwerpburo's echt belachelijke prijzen vragen voor een simpele handeling zoals bv een tekstje wijzigen.

[quote:d29d614122]Soms is het echt prachtig om te zien wat ze verzonnen hebben. Maar het is ook vaak om te huilen, en daar is toch genoeg voor betaald. [/quote:d29d614122] Wat je natuurlijk niet weet is in hoeverre de klant het oorspronkelijke ontwerp verziekt heeft.

Ik verwerk regelmatig word, om daar dtp films van te maken, gaat echt wel, ben er alleen niet altijd even blij mee :oops: , maar gaat wel via een omweg.

:finderoud:

[quote:fa8d77b4b7="Macclown"][quote:fa8d77b4b7]Soms is het echt prachtig om te zien wat ze verzonnen hebben. Maar het is ook vaak om te huilen, en daar is toch genoeg voor betaald. [/quote:fa8d77b4b7] Wat je natuurlijk niet weet is in hoeverre de klant het oorspronkelijke ontwerp verziekt heeft.[/quote:fa8d77b4b7]

Ben ik volkomen met je eens.
Het gaat naar de drukker die past het een beetje aan omdat het dan beter op het briefpapier of visitekaartje past.
Alleen de vraag is of een bv een ontwerpburo het niet hoort te bewaken.
Bij ons bv als een klant een bestand gemaild wil hebben aan de drukker als een ai of eps dan moet de drukker ons laten zien hoe het wordt en dan kijken wij of er niet aan gesleuteld is.
Is er aan gerommeld dan verzoeken wij de drukker beleefd om het te herstellen.
En het werkt bijna altijd.