Ik zoek software voor de Mac om de muziek van een DTS muziek dvd (dus geen film) om te zetten naar wav.
Ik wil de muziek van deze dvd af kunnen spelen op een gewone cd speler.
alvast bedankt
Stevan
Ik zoek software voor de Mac om de muziek van een DTS muziek dvd (dus geen film) om te zetten naar wav.
Ik wil de muziek van deze dvd af kunnen spelen op een gewone cd speler.
alvast bedankt
Stevan
Op 'DVD Ripper for Mac' gooien en converteren naar WAV.
Verwijderd
[quote:dc2f6496a9="KarelWillem"]Op 'DVD Ripper for Mac' gooien en converteren naar WAV.[/quote:dc2f6496a9]
DVD ripper for Mac herkent de DVD niet. De dvd wordt in de finder weergegeven als audio cd. Btw: de files zijn aiff files die niet door iTunes herkent worden. Ze worden wel afgespeeld door iTunes maar je hoort alleen ruis.
[quote:dc2f6496a9=“Martiniman”]Wanneer je toch CD geluid wilt maken, waarom pak je dan niet het 2.0 PCM geluidsspoor van de DVD? Die is al netjes naar 2.0 gemixed, en al op 44 of 48 khz/16 bit. Dit spoor is optimaal omgezet vanaf de 5.1mix, iets wat je zelf niet makkelijk evenaart.[/quote:dc2f6496a9]
En hoe doe ik dat dan?
Ik wil de cd afspelen in de auto.
Bedankt
Stevan
volgens mij kun je dit met VLC doen (http://www.videolan.org) alleen, ben ik persoonlijk niet zo tevreden over het eindresultaat
wellicht dat iemand anders een beter idee heeft…
Marcel
[quote:514ebdcd4a="mollie319"]volgens mij kun je dit met VLC doen (http://www.videolan.org) alleen, ben ik persoonlijk niet zo tevreden over het eindresultaat
wellicht dat iemand anders een beter idee heeft…
Marcel[/quote:514ebdcd4a]
Ik krijg de volgende melding:
[code:1:514ebdcd4a]no suitable demux module[/code:1:514ebdcd4a]
Stevan
[quote:887f9b55e4="Martiniman"]Het is wel zonde om van DTS het inferieure CD geluid te maken. Hangt je CD-speler toevallig digitaal aan een versterker die toch DTS kan decoderen? Dan kun je via een truc ook DTS op een CD zetten op een manier dat ie door de versterker als volwaardig DTS kan worden verwerkt. En afspelen via de mac wil je zeker niet? Wanneer je toch CD geluid wilt maken, waarom pak je dan niet het 2.0 PCM geluidsspoor van de DVD? Die is al netjes naar 2.0 gemixed, en al op 44 of 48 khz/16 bit. Dit spoor is optimaal omgezet vanaf de 5.1mix, iets wat je zelf niet makkelijk evenaart.[/quote:887f9b55e4]
PCM (cd kwaliteit) is niet principieel inferieur aan DTS. DTS bij film en muziek DVD’s is een gecomprimeerd formaat, PCM is ongecomprimeerd.
DTS-HD Master Audio en DTS-HD hr Audio zijn wel van hogere kwaliteit dan PC, want 24 KBit 96 KHz. Deze formaten worden vaak gebruikt in de mastering studio.
Verwijderd
Er gaan 6 sporen geluid in een DVD audiospoor, elk spoor duurt 2 uur. Dan moet de film er ook nog bij. Een DVD is 4,7 Gig, 2 uur DV film is 2,8 gig. dus je houdt een kleine 2 gig over. gedeeld door 6 is een kleine MB.
Probeer maar eens 2 uur 24bit 96KHz mono in 350MB te stoppen. Er wordt enorm gecomprimeerd om dat voor elkaar te krijgen, in consumer DVD wordt gewerkt met een bitrate van 768kbit/seconde, en dus verlies je data.
Ik weet dat je veel data verliest. Toch klinkt het beter. En het oor wint van de logica. CD heeft meer moeite met zachte passages en welgevormde bassen. DTS heeft meer contrast en fijngevoeligheid.
hahahaha... is goed hoor. Als jij vind dat het mooier klinkt dan is dat ook zo.
Verwijderd
[quote:332613d0ae="Martiniman"]Ik weet dat je veel data verliest. Toch klinkt het beter. En het oor wint van de logica. CD heeft meer moeite met zachte passages en welgevormde bassen. DTS heeft meer contrast en fijngevoeligheid.[/quote:332613d0ae]
Volledig zonder luisterervaring maar gewoon om me even in de discussie te mengen; is het niet zo dat je het verschil wil horen?
“De Mens” heeft nogal de neiging om dingen te graag te willen zien of horen en ze dan ook te zien of horen. Pas bij een
A <-> B test kan je echt goed zeggen of er een en welke dan beter is.
Nogmaals, wellicht heb je zoiets al tig keer gedaan en kwam dit eruit, maar ik betrap mijzelf er soms bij het mixen of masteren erop dat ik denk dat ik iets veranderd heb, en dat ook hoor, en als ik dan kijk naar de settings blijkt er niets veranderd te zijn. Puur inbeelding.
Nogmaals, ik wil het zo van je aannemen, maar om even aan te duiden dat het oor niet zozeer van logica zou moeten winnen.
Verwijderd
Prachtige discussie. Alleen ik heb nog geen werkende methode gevonden.
Iemand?
Stevan