dual 1.8 G5 met 5.5GB ram werkgeheugen

Hoi... omdat ik veel video bewerk heb ik mezelf getrakteerd op een uitbreiding van ram werkgeheugen. Gewoon in amerika gekocht , 4x1GB, omgerekend MET btw in Nederland betaald 460 euro. Daar kan geen Nederlandse winkel tegenop. Afijn... Ik het geheugen erin gezet. Soepel, niks aan het handje. Heb ik 'ineens' strippen over van het geheugen dat eruit is gekomen. Denk ik bij mezelf.. ik prik het er gewoon bij, ik zie wel wat er gebeurd.. en verrek!!! het wordt gewoon meegenomen. Naar mijn weten heb ik toch de hele tijd gelezen dat dual 1.8 toch maximaal uitbreidbaar is tot 4 GB. Dus ik snij nu door die renderingen als een warm mes door boter met mijn 5,5 GB. Op naar de 8 dus eigenlijk....

Maar weet iemand waar die systeembeschrijvingen ergens staan, dan kan ik het nog eens terugzoeken. Op de site van Apple staan (natuurlijk) alleen de nieuwste.

http://www.apple-history.com/frames/ In mijn (soms onbetrouwbare) geheugen was ook ergens opgeslagen dat 4GB het maximum is, maar op Apple-history staat ook al bij de modellen van 2003 dat er 8GB in kan.

scheelt dat echt zo veel? 5,5 GB ten opzichte van 1,5? Zo ja: damnn...Dan wil ik ook zo'n warm mes!

elke powermac g5 kan toch tot 8gb gevuld worden? :?

Vreemd, ik heb ook een dual 1.8 G5 en ik heb maar 4 slots waar ik geheugen bij kan prikken. In totaal dus 4Gb. Vraag me af hoe byrolf dat voor elkaar heeft gekregen. :?

[quote:add7187b02="Maclord"]elke powermac g5 kan toch tot 8gb gevuld worden? :?[/quote:add7187b02]

nee?

ja het punt is dat ik niet weet hoe ik hier plaatjes moet inplakken , anders had ik ff een fotootje gemaakt en een screenprint van ' over deze mac '

ja ik zie het ook, in de link die Liam heeft gegeven, mijn model is uit 2003.

( Feb 2004 gekocht): CPU Speed: 1.6/1.8/2x1.8/2x2.0 Gh
RAM Slots: 8
Maximum RAM: 8.0 GB

model June 2004: CPU Speed: 1.8/2x1.8/2x2.0/2x2.5 Ghz
RAM Slots: 8
Maximum RAM: 8.0 GB

Maar ik weet zeker dat het op de Applesite heeft gestaan dat ie maar maximaal uitbreidtbaar is tot 4GB. Iemand van hiero had me daar toen op gewezen en dat heb ik toen gechecked bij Apple.
Nou ja,… ik ben er erg blij mee in ieder geval

Zolang Tiger en je videoprogramma niet echt 64 bits zijn kun je er wel meer als 4 gig in stoppen ,maar gebruikt wordt het niet. 32 bits programma's adresseren maximaal 4 gig geheugen. Start maar eens je utility"activity monitor". En kijk wat je max gebruikt. Maar het kan verder geen kwaad om het met oog op de toekomst te laten zitten. :wink:

Mijn 1.8 Dual G5 gekocht in augustus 2004 heeft maar 4 slots...

De single 1,8 GHz en de dual 2 GHz kunnen tot 4 GB RAM bevatten volgens de Apple website, ik weet niet hoe dit zit met de oudere revissies van de PMG5.

[quote:80ecf90aa8]Notes: The 1.6 Ghz model had four PC2700 333 Mhz RAM slots for a maximum of 4 GB of RAM, and three 33 MHz, 64-bit PCI slots.[/quote:80ecf90aa8] Het instap model eerst de 1.6 en later de 1.8dual (en later weer de 1.8 single) hebben maar 4 ram slots. dat instapmodel heeft ook een minder snelle bus en gewoon pci sloten ipv pcix sloten.

ja als iemand mij verteld hoe ik hier een fotootje kan plakken laat ik het zien. Ik heb toch echt 2x4 slots, dual 1.8, feb 2004 gekocht; welliswaar in Amerika ( bhphotovideo.com). Dus het verschil kan nog zitten in een Amerikaanse en Europeese versie?

Dan is dat nog een vorige revisie van de dual 1.8, die konden inderdaad tot 8 Gb. Deze serie is verkocht tot juni 2004. Toen werd de single 1.8 werd gelanceerd, werd de dual 1.8 veranderd, en konden de 1.8's nog maar 4 Gb hebben, en ze kregen een langzamere FSB.

[b:c1042a5237]Tot juni 2004[/b:c1042a5237]
Single 1.6 ( max 4 Gb Ram, FSB 800 mhz )
Dual 1.8 ( max 8 Gb Ram , FSB 2 x 900 mhz )
Dual 2.0 ( max 8 Gb Ram, FSB 2 x 1000 mhz )

[b:c1042a5237]Vanaf juli 2004[/b:c1042a5237]
Single 1.8 ( max 4 Gb Ram, FSB 600 mhz )
Dual 1.8 ( max 4 Gb, FSB 2 x 900 mhz )
Dual 2.0 ( max 8 Gb, FSB 2 x 1000 mhz )
Dual 2.5 ( max 8 Gb, FSB 2 x 1250 mhz )

Toen de PM 1.8 DUAL nog het 'middelste' model was, werd ie geleverd met 8 geheugen-slots en PCI-X sloten. Later is ie 'gedown-grade'. Als goedkoopste model had ie 4 geheugensloten en was PCI-X vervangen door PCI. Volgens mij werd de HD ook kleiner. Hetzelfde is nu het geval met de Dual 2.0 sinds de komst van de Dual 2.3. Op het werk hebben we ook vorig jaar april Dual 1.8's gekocht met de betere specificaties. Zelf heb ik onlangs de Dual 2.3 gekocht waarbij de grotere uitbreidingsmogelijkheden tov de huidige Dual 2.0 de doorslag hebben gegeven voor de 2.3.

PS: fotootje plakken? Zie Zora’s uitleg: eigen afbeelding plaatsen in 8 stappen

(img)http://forum.macosx.nl/album_thumbnail.php?pic_id=6936

even kijken of het lukt…

Gebruik tags: [ ] ipv ( ) Voor de foto: img ertussen, einde foto /img ertussen

Zo dus: [img:d79353366b]http://forum.macosx.nl/album_thumbnail.php?pic_id=6936[/img:d79353366b]

Als je op de Citeer-knop druk van dit bericht kun je het precies zien.
Beetje klein plaatje trouwens. Mijn ogen zijn wel goed, maar een vergrootglas is nodig…

Op mijn power mac G5 dual 2,0 (laatste speed bump) is ook maar plaats voor vier latjes. Maar de Mac kan wel 8 GB aansturen! Dat is dan tot er latjes bestaan van 2GB (of bestaan die al?).

[img:78371ef677]http://forum.macosx.nl/album_thumbnail.php?pic_id=6940[/img:78371ef677]

nu wel dan?
bedankt voor de tip.

Heb je 'm naar het fotoalbum van MacOSX geupload? Hij is zo klein. Te groot is ook niet goed, maar te klein is niet fijn... Dit is hetzelfde plaatje maar dan van mijn systeem: [img:a34d6820bd]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=6941[/img:a34d6820bd]