dual boot

kun je linux samen met het mac os instaleren?

een tweede partitie maken en dan op de 2e linux zetten.. klaar is vikking... :)

(dan alt ingedrukt houden tijdens het opstarten en dan kan je van opstrat partitie kiezen)

in dat kader zou ik ook wel de vraag willen stellen of je op een niet mac wel de tiger (server) software kan installeren. Bijvoorbeeld een hp proliant ML 330. Ben bang van niet zeker ?

[quote:e63054230f="kluivers"]in dat kader zou ik ook wel de vraag willen stellen of je op een niet mac wel de tiger (server) software kan installeren. Bijvoorbeeld een hp proliant ML 330. Ben bang van niet zeker ?[/quote:e63054230f]

Je kan het allicht proberen 8)

[quote:db0d6cde48="vikking"]kun je linux samen met het mac os instaleren?[/quote:db0d6cde48]

Volgens mij zijn de Linux versies voor Mac redelijk oud of vergis ik me nu?

[quote:7aa210634c] e kan het allicht proberen[/quote:7aa210634c]

daar was ik al bang voor. :wink: Was toch nieuwsgierig. Dacht kan ik voor de grap eens 1 van die servers bij ons in het testhok ombouwen.

[quote:2b4b5f8cbb="kluivers"][quote:2b4b5f8cbb] e kan het allicht proberen[/quote:2b4b5f8cbb]

daar was ik al bang voor. :wink: Was toch nieuwsgierig. Dacht kan ik voor de grap eens 1 van die servers bij ons in het testhok ombouwen.[/quote:2b4b5f8cbb]

Ja nouja… als het een PowerPC architectuur processor heeft zou het toch moeten kunnen :stuck_out_tongue:
De vraag is alleen of OSX de drivers aan boord heeft en dat zal wel niet… Maarja, als het toch een testhok is :wink:
Gewoon eventjes de OSX-cd d’r in en kijken wat die ervan zegt 8)

[quote:8457b68408="Nikita"][quote:8457b68408="vikking"]kun je linux samen met het mac os instaleren?[/quote:8457b68408]

Volgens mij zijn de Linux versies voor Mac redelijk oud of vergis ik me nu?[/quote:8457b68408]

nope ze YDL is een redelijke distro voor PPC en die blijft geupdate
(http://www.yellowdoglinux.com/)