Dual Processor geleverd ipv Dual Core

bij mijn werkgever heb ik twee G5's besteld volgens deze specificaties: PowerPC G5 Dual 2 GHz SuperDrive. Nu blijkt uit de pakbon dat een van beide computers Dual core is, en de ander Dual Processor.

Uit de gegevens die de mac zelf laat zien over de hardware is nauwelijks te achterhalen welk type processor je nu hebt (het schijnt alleen aan het serienummer te zien te zijn).

Vraag is:
Wat is het verschil nu precies tussen deze specificaties, en maakt het qua snelheid veel uit?
Hoe kun je eenvoudig controleren welke processor in je mac zit?
Hebben meer mensen de ervaring dat niet geleverd is waar voor is betaald? (leverancier is x-alt)

kwa snelheid maakt het niet (of nauwelijks) uit, qua videokaart wel. maar het is wel een vreemde zaak, je hebt toch een oud/uitlopend model geleverd gekregen, die normaal gesproken met korting de deur uitgaan.

de gegevens over de hardware staan op de doos, en kan je zien onder het appletje bij “over deze mac”

ik zou x-alt even bellen

Je kunt opvragen welke je hebt door in de menubalk op het appeltje te klikken, en dan te kiezen voor "over deze Mac". In het venster wat dan verschijnt zit weer een knop met "meer info". Als je daar op klikt krijg je de uitgebreidde specs te zien, evenals een belangrijk stukje info, namelijk het computermodel.

Iedere versie heeft een eigen computermodel-nummer. De dual-core bijvoorbeeld is een “PowerMac11,2”, terwijl een dual-cpu een ander nummer heeft. Je kunt die nummers opzoeken en de machines vergelijken met het programma MacTracker. Daar spreken ze alleen over “machine ID” in plaats van “computermodel”.

Hieronder een voorbeeld van mijn machine, een dual-core:

[img:4f4bfafb86]http://www.ferrari-spotters.nl/Plaatjes/machine_id.jpg[/img:4f4bfafb86]

Welke jij hebt is moeilijk te zeggen, er zijn 4 versies van de dual 2.0, de verschillen zitten voornamelijk in de snelheid van het Ram, de grafische kaart en de PCI sloten.

Bedankt voor de reacties. X-alt gebelt, zij bieden korting (170 euro). Daar heb ik logischerwijs geen zin in, dus ik wil m gewoon geruild hebben.

Wel zaak dus om goed op te letten of je wel daadwerkelijk dat krijgt waar je om gevraagd hebt.