Dual screen & sleep problemen...

Eerst even mijn configuratie geven: Heb een Powermac G4 (Dual 450) waarvan ik de grafische kaart heb vervangen door een AGP Radeon 9000. Die kaart heeft 2 digitale uitgangen (één ADC en één DVI). Nu hangt de ADC uitgang aan mijn Cinema Display 20". Tot hiertoe geen enkel probleem (ik werk zo al maanden erop).

Maar nu dacht ik zo van, waarom niet mijn oude 15" TFT ook eraan hangen? Ja ik vind dat mijn 20je ook al wat klein wordt… kwestie van gewoonte :o
Ik hang dus de 15 TFT eraan door middel van de DVI naar analoog convertor.
Ja geen enkel probleem om mee te werken… enkel wou ik hem gisteravond in sleep zetten… en dat ging niet!
Wat doet hij juist: ik hoor mijn processor en harde schijf uitvallen, schermen vallen uit en 2 sec later komt alles terug aan.
Nu dacht ik, ik zal de mac gewoon uitzetten, dus alle programma’s sluiten af en de mac valt dus uit… maar weer hetzelfde,… direct daarna start hij terug op!

Ja dit komt dus duidelijk door het 2de scherm.
Maar hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb al eens de “com.apple.PowerManagement.xml” uit het systeem gesmeten maar dit hielp niets.

Hopelijk weet iemand van jullie meer raad… :expressionless:

Ik heb hetzelfde probleem ervaren, maanden geleden, en ik weet eigenlijk niet hoe ik dat toen heb opgelost. Maar sinds ik 10.2.8 heb geïnstalleerd, is het weer terug. Net wilde ik even checken of het slapen nog steeds een probleem is. En, wonder boven wonder, mijn iBoekje slaapt zonder probleem. Dit zou mogelijk iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik middels open firmware het nvram gereset heb. Ook heb ik middels Disk Utility mijn bevoegdheden hersteld. Misschien dat dat helpt? Succes

Ai ik heb ook al 10.2.8 geinstalleerd :roll: Maar ik zal eens proberen mijn nvram te resetten, weet alleen niet goed hoe dit te doen? Kan je me dit eens zeggen? De bevoegdheden zijn net hersteld geweest dus daar ligt er geen probleem meer...

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen PRAM resetten en VRAM resetten. Hoe doe je dat, VRAM???

[quote:7a7b1d7f48="TheBT"]Ai ik heb ook al 10.2.8 geinstalleerd :roll: Maar ik zal eens proberen mijn nvram te resetten, weet alleen niet goed hoe dit te doen? Kan je me dit eens zeggen? [/quote:7a7b1d7f48]

[quote:7a7b1d7f48=“michelvdb”]
de nvram met OpenFirmware reset (= :apple: + alt + O + F )

in het witte consolevenster typ je na de tekstprocessie:

[code:1:7a7b1d7f48]reset-nvram[/code:1:7a7b1d7f48] en toets Enter

[code:1:7a7b1d7f48]set-defaults[/code:1:7a7b1d7f48] en toets Enter

[code:1:7a7b1d7f48]reset-all[/code:1:7a7b1d7f48]en toets Enter[/quote:7a7b1d7f48]

Dit stond ergens anders (MacOSX.nl Forum Index/Het OS/Mac OSX 10.2.8 update) http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8806&postdays=0&postorder=asc&start=60

Ik heb geen verstand van PRAM en VRAM, laat staan dat ik het verschil tussen beide kan uitleggen. Wat ik wel weet, is dat PRAM de (system) preferences (de persoonlijk instellingen zoals die zijn opgeslagen in het geheugen) aangaat.
(Maar verbeter mij alsjeblieft, andere forummers.)

Heb ik vaker gezien.. Waarschijnlijk krijgt de mac hier nog een "verlaat" signaal van de 15" ivm. de adapter in cobinatie met de driver van de kaart. Het signaal komt in feite terug bij de mac wanneer ie al ligt te maffen en wordt daardoor weer wakker. ik heb het probleem toen opgelost door de laatste combo update opnieuw te draaien (om de laatste driver voor de kaart, geïnstalleerd te krijgen). wellicht werkt het..

Ok ik heb nu al verschillende dingen geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem hoor :( Ik heb dus al eens mijn pram gezapt, via openfirmware mijn nvram gereset, mijn bevoegdheden hersteld... tja wat kan ik nog meer proberen? :? Zou dit dan toch aan mijn systeem kunnen liggen? En MacMandela, ik kan toch niet een combo update over mijn systeem zetten dat nieuwer is dan de updater zelf? Updater is 10.2.6 en mijn systeem is al 10.2.8... En zou dit dan opgelost zijn?

VRAM is Video Ram, het videogeheugen dus.

Ik heb net eens een CRT 15" scherm aan mijn DVI uitgang gehangen en nu gaat mijn mac dus wel goed in sluimerstand of uit! Het ligt dus wel degelijk aan mijn 15" TFT?! :x Is er niets aan te doen of moet ik het eens vragen aan de leverancier van dit scherm (Sony)?