dualboot macos-x en mac0s 9

ik heb net mijn G4 DP binnen, waar macos-x op staat

Nu werk ik daar dagelijks mee, en vele programma’s draaien onder classic, dus wil ik graag met 9.2 doorwerken.

Hoe kan ik nu het beste een dualboot maken, dus 2 partities, 1 met osX en 1 met OS9. Ik heb de HD gewist, macosx geinstalled op 1 partitie, maar als ik nu OS9 wil installen, opgestart van mijn oudere OS9 cd’s, krijg ik de melding dat de software niet geschikt is. Vanuit OSX installen gaat ook niet, omdat er geen classic omgeving is.

Hoe kan ik nu het betste te werk gaan? Ik heb altijd met OS9 gewerkt, en heb weinig ervaring met OSX

Hmmm ja dat is nieuw maar OS 9.2 installen moet lukken dacht ik. kijk anders [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=5488]HIER[/url] of [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=1492&highlight=partities]HIER[/url]

waare het niet dat ik een [b:fbc68c8496]built to order[/b:fbc68c8496] gekocht heb die onder macos 9 MOET draaien, speciaal deze voor besteld

er stond wel os9 op toen ik hem de eertse keer opstarte, maar nu ik alles opnieuw geinstalled heb niet meer

ik heb er geen os9 install cd’s bijgekregen btw, alleen restore cd’s waar die waarschijnlijk opstaan. Hij start wel op van die )S9.2 cd, maar bij installen geeft ie aan dat de software niet geschikt is[/b]

hmm

ik heb nu mijn oude systeem op de classic partitie gekopieerd, als classic omgeving opgestart(werkt ook nog!)

Nu kan ik wel een clean install van OS9 doen

nu nog opstarten

[quote:954d26174d="sander815"]ik heb net mijn G4 DP binnen, waar macos-x op staat

Nu werk ik daar dagelijks mee, en vele programma’s draaien onder classic, dus wil ik graag met 9.2 doorwerken.

Hoe kan ik nu het beste een dualboot maken, dus 2 partities, 1 met osX en 1 met OS9. Ik heb de HD gewist, macosx geinstalled op 1 partitie, maar als ik nu OS9 wil installen, opgestart van mijn oudere OS9 cd’s, krijg ik de melding dat de software niet geschikt is. Vanuit OSX installen gaat ook niet, omdat er geen classic omgeving is.

Hoe kan ik nu het betste te werk gaan? Ik heb altijd met OS9 gewerkt, en heb weinig ervaring met OSX[/quote:954d26174d]

Ik heb OS9 op een aparte schijf(intern) staan, draait als een zonnetje…

hoe heb jij die geinstalled? via software restore of een 9.2 cd install?

dat laatste lukt mij niet, althans opstarten dan
werkt wel als classic omgeving

[b:6c0dddbb67]heeft iemand een os9.2 engels install cd voor een G4 dp1.25[/b:6c0dddbb67]