Dubbele epub-bestanden zoeken in Finder op gedeeltelijke bestandsnaam.

De situatie;

Ik heb tweemaal dezelfde ruim 1000 ePub-bestanden naar een map gesleept en nu staan alle boeken er 2 keer in, met slechts dat verschil dat er een 2 (***2.epub.) is toegevoegd aan iedere dubbele bestandsnaam.

Graag hoor ik of er een manier is om de dubbele bestanden te verwijderen zonder dat dit per stuk moet.

Wat ik heb geprobeerd;

Ik heb geprobeerd de map te sorteren op naam, dat werkt allemaal niet. Toen op toevoegingsdatum enz. maar ook dat bracht geen soelaas.

Daarna heb ik via Zoeken in Finder gezocht op de gedeeltelijke bestandsnaam 2.epub. Dat werkt ook niet.

Vervolgens heb ik het via Spotlight geprobeerd met het invoeren van 2.epub, en dat lukt ook niet.

Ergo, is er een handigheidje om de dubbele bestanden (2.epub) eenvoudig te verwijderen ?

Ik hoor het graag,

Frah

Misschien met EasyFind? Zoeken/vinden/alles selecteren/verwijderen:

https://www.devontechnologies.com/apps/freeware

Zoeken in de Finder op <bestandsnaam> <bevat> 2.epub zou toch gewoon moeten werken?

<p class="cite">GoeieDag op 11 november 2020 om 14:03</p> Zoeken in de Finder op <bestandsnaam> <bevat> 2.epub zou toch gewoon moeten werken?
Helaas Goeiedag,

Wanneer ik <bestandsnaam><bevat>2.epub in het zoekvenster plak zie afbeelding) vindt de Finder 0 onderdelen…?

screen shot finder map met zoekopdracht

Ik neem toch aan dat het niet mag uitmaken dat de betreffende map “Boeken ook van zelf” op een Ex Fat partitie van een externe HD staat ?

Met EysyFind kun je ook externe HD’s doorzoeken (Maxtor HD is bij mij een externe HD):

<p class="cite">sedikit op 11 november 2020 om 15:10</p> Met EysyFind kun je ook externe HD’s doorzoeken (Maxtor HD is bij mij een externe HD):
Bedankt voor de tip, maar ik heb liever niet te veel third party dingetjes op mijn MacBook. Zeker omdat het zeer waarschijnlijk, of anders ten minste hopelijk, een eenmalig evenement betreft.
Frah5 op 11 november 2020 om 14:26

Wanneer ik <bestandsnaam><bevat>2.epub in het zoekvenster plak zie afbeelding) vindt de Finder 0 onderdelen…?

Nee zo niet, probeer dit eens: typ een spatie in het zoekveld en haal die weer weg, je ziet dan een plusje verschijnen, klik daarop:

Vervolgens vul je de keuzevakjes zo in (sorry voor het Engels):

Levert dat het gewenste resultaat op? (nee, exFAT of extern maakt niet uit, als je maar op de goeie plek zoekt)

<p class="cite">Antwoordapparaat op 11 november 2020 om 16:16 in het zoekvenster plak zie afbeelding) vindt de Finder 0 onderdelen…?</p> Nee zo niet, probeer dit eens: typ een spatie in het zoekveld en haal die weer weg, je ziet dan een plusje verschijnen, klik daarop:

Levert dat het gewenste resultaat op? (nee, exFAT of extern maakt niet uit, als je maar op de goeie plek zoekt)

Helaas, geen resultaat. Niet met “naam” + “bevat” en niet met “naam” + “eindigt op”. :frowning:

n°2

Dat is vreemd, heb het uitgeprobeerd hier en het werkt. Kun je eens ‘gewoon’ zoeken in het Finder zoekveld op een naam die in de folder staat, krijg je überhaupt resultaten te zien?

En nog iets: gewoon zoeken op 2.epub levert ook het gewenste resultaat, zie plaatje. Volgens mij gaat er iets anders mis bij je. Is ‘Boeken ook van zelf’ wel de folder waar je de dubbele bestanden hebt staan?

<p class="cite">Antwoordapparaat op 11 november 2020 om 17:22</p> En nog iets: gewoon zoeken op 2.epub levert ook het gewenste resultaat, zie plaatje. Volgens mij gaat er iets anders mis bij je. Is ‘Boeken ook van zelf’ wel de folder waar je de dubbele bestanden hebt staan?
"Boeken ook van zelf" (waar de dubbelen boeken in staan)

is een submap/submap van de partitie Ex Fat. Zelfs als ik daarin zoek krijg ik vreemd genoeg 0 onderdelen !?

3

Het is een bijzondere kwestie !

Zoek eens op ‘Misleid’ (bijvoorbeeld). Ook geen resultaat? Dan heeft het toch met exFAT te maken misschien… Eenvoudig uit te vinden door die map (tijdelijk) op je interne schijf of die 5TB drive te zetten, en zien of dat werkt.

Eureka !

Ik heb eerst je laatst aanwijzing nog opgevolgd, maar kreeg dan alleen boeken uit een andere map op dezelfde schijf te zien, die toevallig ook 2.epub in de naam hadden.

Maar het is mij via Rome naar Parijs toch gelukt. Ik heb de map in zijn geheel naar de APFS partitie gekopieerd en daar gezocht op de door jouw aangeraden “spatie +”-wijze en HATSEFLATS, daar werden plots de kwajongens zichtbaar.

e 4

Blijkbaar toch “een dingetje” met de ExFat-partitie ?

Hoe het ook zij, zeer bedankt voor alle aanwijzingen.

Ik neem er hier zo eentje op je gezondheid. Proost !

Mooi! Dan heb ik ‘en passant’ ook weer wat geleerd, ik dacht dat in exFAT ook gewoon gezocht werd. Hoe dan ook, we zijn erachter ?!

Moet ik dit item nog ergens afsluiten ?

ps Waar vind ik die emoticons ?

Antwoordapparaat op 11 november 2020 om 16:16 Nee zo niet, probeer dit eens: typ een spatie in het zoekveld en haal die weer weg, je ziet dan een plusje verschijnen, klik daarop:
Voor de volledigheid: dit uitgebreid zoekveld kun je ook aanroepen via Finder menu Archief>Zoek, of toetscombi cmd+F.

Als je in het eerste uitrolmenu (waar hier Naam/Name staat) kiest voor ‘Andere…’, kun je allerlei zoek-criteria toevoegen, waaronder ‘Bestandsnaam’.

Frah5 op 11 november 2020 om 18:13
  • Moet ik dit item nog ergens afsluiten?

• Waar vind ik die emoticons?
  • Nee.
  •  

• Menu Wijzig>Emoji’s en symbolen.?

<p class="cite">GoeieDag op 11 november 2020 om 18:17</p>
    Antwoordapparaat op 11 november 2020 om 16:16 Nee zo niet, probeer dit eens: typ een spatie in het zoekveld en haal die weer weg, je ziet dan een plusje verschijnen, klik daarop:
    Voor de volledigheid: dit uitgebreid zoekveld kun je ook aanroepen via Finder menu Archief>Zoek, of toetscombi cmd+F.

Als je in het eerste uitrolmenu (waar hier Naam/Name staat) kiest voor ‘Andere…’, kun je allerlei zoek-criteria toevoegen, waaronder ‘Bestandsnaam’.

Ook bedankt voor je aanwijzingen/tips. Ik heb je bericht gescreend-shot.

Echter, ik zie op mijn scherm geen menu, laat staan Wijzigen en Emoji’s…

En ook proost !

Mocht je het nog es voor hebben, je kan in de Finder (afhankelijk van welke macOS je gebruikt) ook gewoon ‘Undo’ (Cmd-Z) gebruiken.

Frah5 op 11 november 2020 om 18:26 Echter, ik zie op mijn scherm geen menu, laat staan Wijzigen en Emoji’s…
    OMG! ? Wat staat er in de menubalk op de Mac?