dubbele iconen op het bureaublad

sinds enkele dagen heb ik dubbele iconen op mijn bureau blad staan, ik heb ze proberen te verwijderen maar dan verwjder ik ze beiden. weet er misschien iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen om het te verhelpen? graag in jip en janneke osx taal alvast bedankt

Niet zoveel zuipen!

Misschien permissies herstellen:
Hulpprogramma’s> scijfhulpprogramma’s>Schijf EHBO

Dat is meer Heinz-taal! :wink: Maar ik heb er geen idee van? Maar je verteld ons niet veel (welke Mac OS? welke configuratie?) Een progje geinstaleerd laatst?

Zet de Findervoorkeuren [b:0d4b5d9c22]com.apple.finder.plist[/b:0d4b5d9c22] in de Prullenmand. Je vindt ze in de ~/Bibliotheek/Preferences. Log uit en log in. Stel Findervoorkeuren opnieuw in. Menu > Finder > Voorkeuren...

Bedankt voor alle tips, maar heet is helaas nog niet gelukt. Het probleem: 1) dubbele iconen op de desktop(gaat automatisch) 2) iconen die ik gisteren heeb verwijderd zijn weer terug :cry:

wat ik heb gedaan:
alle bovenstaande tips uitgevoerd

Verwijder de /Bibliotheek/Caches en herstart. Je zal nadien wel enkele prentjes moeten herinstellen.

Heb je al eens een ander hulpprogramma gedraaid Tinkertool Systeem of SystemOptimiser Let wel op Tinkertool System is niet hetzelfde als Tinkertool!