Dubbele iTunes map?

OK!! ik heb het begrepen :wink:

en hoe kan ik dat dubbele mappen probleem oplossen?

Dat staat er toch ?

[quote:d750bc6a10=“unSOUND”]Ga gewoon naar iTunes, en zorg dat die betreffende nummers dezelfde naam hebben in de artiesten-kolom. iTunes zal dan automatisch de bestanden en mappen aanpassen.[/quote:d750bc6a10]

Doe bijvoorbeeld een zoekactie naar “Hootie”, dan krijg je alle nummers wel te zien, zowel met “and” als met “&”. Selecteer al die nummers, en klik appeltje-i. Dan kun je de bandnaam van alle nummers gelijk maken, en zullen ze ook allemaal in 1 map terecht komen.

neenee, ik bedoelde de andere dubbele mappen.

dat probleem ben ik inderdaad aan het oplossen!
maar op mijn pc staat nog altijd een map “shared files” waarin al mijn mp3’s ook zitten
en mijn vraag was:

[quote:816b97e891]kan ik die oude map gewoon deleten en hoe kan ik zeker zijn dat alle liedjes die daarin stonden nu effectief in die nieuwe iTunes Music map staan? [/quote:816b97e891]

excuses voor de verwarring

Als je iTunes alles laat beheren, staat alle muziek in de submappen van de iTunes map, en kun je alle originele mappen inderdaad weggooien. Om te kijken waar een bestand zich bevind, kun je een willekeurig nummer in iTunes selecteren, en met de rechtermuisknop kiezen voor "Toon bestand". Neem desnoods een stuk of 10 steekproeven op deze manier... Staan al die bestanden inderdaad in een submap van de iTunes map, weet je dus zeker dat je de andere mappen kunt weg gooien.

Snellere optie is de knop “verzamel inhoud bibliotheek”. ( menu > geavanceerd ) Daarmee wordt elk nummer dat wel in de iTunes library staat, maar niet in een submap van iTunes is opgeslagen alsnog toegevoegd aan een submap van iTunes.

ik heb die steekproef gedaan en bijna alle bestanden die ik gecheckt heb, staan in mijn oude map...

mijn oorspronkelijke map telt: 15,4 GB en 1466 bestanden
iTunes map: 5,18 GB en 1492 bestanden

ik snap er niet meer zoveel van moet ik eigenlijk zeggen :?

Dan denk ik dat er toch een deel van de bestanden buiten de library staan.

[quote:e969087dda] ik heb op mijn computer twee 'users'. Nu wil ik dat beide users dezelfde iTunes biep en speellijsten hebben. Ik heb een externe harde schijf. Als ik nu voor beide users een alias van iTunes maak, en beide aliassen wijzen naar dezelfde itunes-map op de externe schijf. Zou dat goed gaan, of verwacht je problemen? [/quote:e969087dda]

Bovenstaande heb ik geprobeerd, en het werkt! Beide users hebben dezelfde iTunes biep, dezelfde liedjes, dezelfde speellijsten, alles hetzelfde. Precies wat ik wilde! Een wijziging bij de ene user is ook een wijziging bij de andere user.

Een nadeeltje: als de ene user iTunes heeft geopend, dan kan de andere user iTunes niet openen. Eigenlijk wel logisch, anders zouden beide users ‘tegelijk’ lijsten kunnen veranderen. Nja, hiermee is te leven…

Groeten, Henk Stolker

@sam8, je moet het zo zien. iTunes mp3's beheren doe je vanuit iTunes zelf, nooit vanuit de verkenner. De mappen orden je door artiest en album namen te veranderen. Als je bij alle nummers van Hootie & The Blowfish Hootie & The Blowfish invult, dan krijg je één map in je verkenner met Hootie & The Blowfish. ID3-tags schoppen kont, echt waar.