DUBBELE NUMMERS!!! AAARRGHHH!!!

Hallo!

Is er nou echt niemand die iets brijants heeft gevonden op het VERWIJDEREN van dubbele nummers?
Gewoon simpel; 1 laten staan, de rest verwijderen!! De functie in iTunes toont ALLE versies van de dubbele nummers. Daar heb je dus niets aan. Dan moet je ze alsnog 1 voor 1 selecteren…

HEEELLPP!!! :frowning:

iTunes laat ze bewust allemaal zien, en verwijderd zelf niet omdat hij maar naar een paar dingen kijkt, en dus soms verschillende nummers toch als dubbel ziet. Stel dat je van een album een gewone en een live versie hebt, en er staat geen (live) achter de tracknaam, zal iTunes denken dat het dezelfde nummers zijn.

Het enige wat ik kan adviseren is zelf kritisch kijken naar wat je in iTunes gooit, en gewoon wekelijks de nieuwe nummers nakijken. De eerste keer is het een flink karwei, ik ben er toen ook een tweetal lange nachten mee bezig geweest, maar daarna hoef je enkel de nieuwe nummers bij te werken.

[quote:0b568784a4="DApple"]Is er nou echt niemand die iets brijants heeft gevonden op het VERWIJDEREN van dubbele nummers[/quote:0b568784a4]Nee, daar kleven blijkbaar zoveel problemen aan vast dat ik er zelfs nooit een goede script voor heb kunnen vinden. Maar je kan wel alle dubbele nummers zichtbaar maken met 'toon dubbele nummers' onder menu 'wijzig'. Dan kun je zelf beslissen of je die dubbele nummers wilt weggooien of aanpassen (live, akoestisch, mix).

[quote:4f997ec6d5="unSOUND"]iTunes laat ze bewust allemaal zien, en verwijderd zelf niet omdat hij maar naar een paar dingen kijkt, en dus soms verschillende nummers toch als dubbel ziet. Stel dat je van een album een gewone en een live versie hebt, en er staat geen (live) achter de tracknaam, zal iTunes denken dat het dezelfde nummers zijn.

Het enige wat ik kan adviseren is zelf kritisch kijken naar wat je in iTunes gooit, en gewoon wekelijks de nieuwe nummers nakijken. De eerste keer is het een flink karwei, ik ben er toen ook een tweetal lange nachten mee bezig geweest, maar daarna hoef je enkel de nieuwe nummers bij te werken.[/quote:4f997ec6d5]

Precies. Dit is de reden/je probleem. Ook ik vond het irritant dat je die dubbele nummers steeds moest verwijderen en dat dit niet automatisch kon. Maar de reden hiervoor is dus logisch (zie unSOUND).

Wat ik je nog wil adviseren is om niet steeds via “Nieuwe map toevoegen aan bibliotheek” te werken. Dan krijg je last van die dubbele nummers. Je kunt beter voor 1 keer heel de nacht doorwerken en alles op orde krijgen (dubbele nummers eruit, artiest- en titelnaam juist, etc.) en dan alles 1 voor 1 bijhouden. Of als je muziek download via Limewire ofzo, van de functie gebruik maken dat hij de gedownloade nummers meteen in je iTunes bibliotheek zet.

Succes.