Dubbelklik op dock icoon om naar programma te gaan

Goedemiddag,

Sinds kort een gek probleem , op het moment dat ik meerdere programma's heb openstaan moet ik in de Dock het icoontje 2x indrukken voordat deze daadwerkelijk overschakelt naar het betreffende programma. Bij een klik veranderd wel de programmanaam in de menubalk maar komt het scherm niet tevoorschijn. Het betreft een Mac Os X Lion 10.7.1 installatie. De enige toevoeging voor de muis is MagicPrefs , heb deze al verwijderd zonder effect. Op het moment dat ik gebruik maak van cmd+tab gebeurt hetzelfde.

Iemand hiervoor een idee ?

Ik had er onder 10.7.0 wel last van, maar met de 10.7.1-update is het voor mij opgelost.

Heb je de bevoegdheden al hersteld in Schijfhulpprogramma?

Heb de user caches zojuist geleegd , schijfbevoegdheden hersteld en schijf hersteld (beide van recovery partitie) , zonder succes helaas.

Start dan eens veilig op.

Dit doe je door op te starten met Shift ingedrukt, indrukken tijdens de BOINNGGG. Vervolgens ingedrukt houden totdat je een voortgangsbalk ziet verschijnen onder het radartje.

NIET ONDERBREKEN, en even wachten tot je op het bureaublad of inlog-scherm zit. (kan wel een tijdje duren)

Herstart dan je Mac zonder toetsen ingedrukt.

Als dat nog niet helpt, [url=http://support.apple.com/kb/DL1437?viewlocale=nl_NL]download dan de combo-update[/url] en installeer die.

Kijk vervolgens of dat effect heeft, zoniet, is het helaas op de volgende update wachten. Welke Mac heb je precies en hoe oud?

ga naar Systeem Voorkeuren --> Mission Control --> vink ''Ga bij overschakelen naar programma met open vensters voor het programma'' aan.

[quote=Hessel89 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dubbelklik-op-dock-icoon-om-naar-programma-te-gaan#post-2283823 time=1314606961]ga naar Systeem Voorkeuren --> Mission Control --> vink \'\'Ga bij overschakelen naar programma met open vensters voor het programma\'\' aan.[/quote]

Ja, dit heeft het opgelost. Had de functie nog niet gezien :-) Thanks

Ah, weer wat geleerd.:smile:

Deze functie had onder Snow Leopard dezelfde naam, maar daar werkten de Spaces anders.