dubbelklikken op bestanden werkt niet meer

Als ik dubbelklik in de finder om een bestand te openen ga ik wel naar het desbetreffende proggie, maar het bestand opent niet, ook werkt het niet als ik in Quark of Indesign bestanden wil bewerken.

Vroegah kon je het bureaublad opnieuw opbouwen, kan dat nog steeds in OSX?

|/|.

bureaublad opbouwen gaat niet meer in osx, wat je nog wel kunt is de PRAM 'zappen' wat ook nooit kwaad kan is je volumebevoegheden herstellen met het schijfhulpprogramma, vind je in je map met hulpprogramma's.

sccs

[quote:049616e8a5="interFACE"]Vroegah kon je het bureaublad opnieuw opbouwen, kan dat nog steeds in OSX?[/quote:049616e8a5] Dat was vroeger idd 1 van de dingen die je kon doen als er iets stelselmatig fout ging in OS 9. Tegenwoordig in OS X is dat het repareren van de permissies via het progje Disk Utility. Al geprobeerd?

Kijk ook eens naar de instellingen voor je muis. Misschien staat de snelheid voor klikken daar erg hoog ingesteld?

Jan

ik had het er beter bij kunnen zetten… ja, ik heb de permissies gerepareerd. En het is niet mijn muis daar het openen van bestanden ook niet gaat in het updaten van links in bijvoorbeeld Indesign cs.

wellicht een nieuwe instal (clean)

|/|. :beret:

hey

dmv prebinden kun je veel van dit soort problemen verhelp, check cachecleaner en consorten

greetzz