Dubbelzijdig afdrukken met HP

Het lukt niet om onder MACOS X.3 op m'n Deskjet 930c van HP om dubbelzijdig af te drukken. Ik kan de optie niet aanvinken omdat het "geselecteerde papierformaat en papiertype niet worden ondersteund om dubbel zijdig af te drukken. Ik gebruik de printdriver HP Inktjet 2.3.1". Je zou zeggen dat dit toch mogelijk moet zijn, of niet soms??

Dat kan als volgt Comm P en dan papier afhandeling aanklikken. = 2e keuze balk vanaf boven af dan kies 'even' en laat de zaak gaan . Papierstapel omdraaien je kiest "oneven" en in andersom volgorde. Klaar :finderoud:

Ja, Dat werkt, bedankt! Maar in eerdere versie versies kon je het dubbelzijdig printen gewoon aanvinken, en het irriteert me dat dit nu niet mer gaat. :oops:

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 980cxi met duplexmodule. Onder OS9 werkte dubbelzijdig printen wel zonder problemen. Het is overigens wel vreemd dat in sommige applicaties (zoals Teksteditor) dubbelzijdig printen wel geselecteerd kan worden. Is dat bij jou ook zo?

De Tip over eerst de even en daarna de oneven pagina’s printen is op zich te doen, maar bij grote documenten moet je dit echt in gedeelten doen. Mocht je printer per ongeluk een dubbel vel pakken is in dat geval niet alles verloren.

Ga eerst naar Pagina-instelling of Page setup, Kies er de HP-printer ipv. Elke printer of Any printer, Druk af... Enzovoort.

OK Michelvdb, Dat was de juiste tip. Ik kan nu vanuit alle aplicaties dubbelzijdig afdrukken :P

Thnx michelvdb.

Stom stom stom. Ik bleef met die pagina-instellingen een beetje teveel OS9 minded denken.

Weet je toevallig ook wat de logica hierachter is geweest. Het is toch vreemd dat je bij print bijna alle specifieke funkties voor de aldaar door jou geselecteerde printer kan instellen (behalve het papierformaat en de orientatie) terwijl de driver bij de selectiemogelijkheid van bepaalde funkties afhankelijk is van de gekozen printer in de pagina-instellingen? Ik vind het erg onlogisch.