Ik zit met een vraag. Thuis heb ik een A-rivisie IMac (9.2 Classic) met Outlook.
Verderop in huis staat mijn G4 (OSX 10.4.6) met Mail. De 2 machines zijn met elkaar verbonden via een router / modem (met elkaar en met internet).
Als ik mijn e-mail eerst ophaal met de G4 (via Mail dus) gaat dat prima. Als ik dan later e-mail ophaal via de IMac (via Outlook dus) haalt hij dezelfde mail op als dat ik eerder heb gedaan mat de G4.
Haal ik eerst e-mail op met de IMac en daarna met de G4, dan zegt de G4 dat er geen mail is. En dat klopt want dat heb ik al gedaan met de IMac.
Kortom; het lijkt wel of de G4 mijn E-mail niet ‘echt’ ophaalt. Heeft iemand enig idee?
In je settings (van je G4) kan je (onder tabblad 'accounts') bij 'advanced' aanvinken 'remove copy from server after retrieving a message'. Dan wordt de mail die je binnenhaalt verwijderd van jje server, en zal je andere computer deze meel niet nog eens binnenhalen.
helaas... ik heb een test gedaan, maar de IMac pakte toch het test-mailtje nadat ik het van de G4 had verstuurt, en vervolgens met de G4 weer opgehaald.
Ofwel; sturen G4 -> ophalen G4 -. weer ophalen met IMac
[quote:ed2385ba68="oost"]helaas... ik heb een test gedaan, maar de IMac pakte toch het test-mailtje nadat ik het van de G4 had verstuurt, en vervolgens met de G4 weer opgehaald.
Ofwel; sturen G4 -> ophalen G4 -. weer ophalen met IMac
Remco[/quote:ed2385ba68]
Deze instelling zou moeten werken.
Heb je al eens herstart of opnieuw ingelogd?, want deze instelling kon wel eens alleen werken als je dit gedaan hebt.
Die optie zou moeten werken. Misschien kan je op je G4 binnen mail: je account instellingen verwijderen, mail afsluiten, mail opnieuw starten, en vervolgens de instellingen weer invoeren.
Het kan handig zijn om je mailinstellingen even op te schrijven voordat je ze verwijdert.
Neem mij niet kwalijk maar ik ben even niet zo scherp…
In heb 5 account aan de beide mail programma’s hangen en heb slechts bij één account de optie ‘onmiddelijk’ aanstaan. Bij de andere 4 stond deze n og op ‘na één week’. Nu staat deze op alle accounts op ‘onmiddelijk’ en… je raad het al; het probleem is oplost.
Dank jullie voor het meedenken en tot de volgende topic!
Kun je eens kijken wat er gebeurt als je die button indrukt, en daarna met je iMac mail checkt.
Als het mailtje dan OOK binnenkomt, dan weet je al iets meer zeker dat je mail het niet voor mekaar krijgt om de mailtjes daadwerkelijk te wissen van de server.
[quote:89dea0909a="oost"][quote:89dea0909a]Heb je al eens herstart of opnieuw ingelogd?[/quote:89dea0909a]
Herstart levert geen resultaat… Wat bedoel je precies met opnieuw inloggen?
Remco[/quote:89dea0909a]
Dan log jij je als gebruiker uit en dan opnieuw in, dit gaat iets sneller dan herstarten.
Maar als je herstarten niet werkt dan werkt opnieuw inloggen ook niet.