Duidelijk nieuw bericht in Mail

Hoe kan ik nieuwe berichten duidelijker laten opvallen in Mail? Je hebt alleen dat blauwe bolletje ervoor en ik heb al alle menu's afgezocht en niks beter gevonden. Kan je er geen achtergrond aan geven of een andere kleur?

bij voorkeuren van mail kan je regels toepassen daar kan heel wat gedaan worden, ook kleur instellen geluidje afspelen en zo moet je eens mee 'spelen'

je kunt de kleur van de tekst aanpassen, maar je kunt ook de achtergrond qua kleur aanpassen.

ik zelf heb een groot gekleurd scala in mijn mailbox

Die regels zijn toch alleen van toepassing op alle berichten. Ik zie daar nergens een voorwaarde staan in de aard van: als... nieuw bericht, dan...

ga naar Mail>Voorkeuren> Regels>Account XXX>Voeg regel toe dan zie je staan als voldaan is aan 1 van de volgende volwaarden

en dan kun je daar een heel adres of een gedeelte van een adres invullen
of nog meer voorwaardes waar het aan moet voldoen

en dan worden de volgende taken uitgevoerd
dan kan je daar een taak aan toe kennen bijv. stel kleur van bericht in
of meerdere taken

Die regels en dergelijke, daar had ik al in zitten prutsen, maar Mail past dit toch altijd toe voor alle berichten. (of anders snap ik het gewoon niet)

Ik wil enkel m’n nieuwe, binnengekomen berichten meer laten opvallen.

Toch al bedankt voor de antwoorden.

je kunt het per bericht instellen

gewoon een heel mailadres invoeren bij de kriteria

en dan daar een actie aan toevoegen en dat is het

Sorry dat ik moeilijk blijf doen, maar:

als ik dan een volledig adres invoer en bv zeg: achtergrond blauw, dan komen de berichten wel in het blauw binnen, maar degene die nog in mijn inbox zitten van dezelfde afzender zien ook blauw.
Dus heb ik geen onderscheid tussen de verse berichten en de gelezen berichten.

en daarom kun je mapjes aanmaken in mail zodat je daar alle oudere mail in kunt doen

Ja, in verschillende mappen classeren is misschien wel een oplossing, maar het is voor mijn baas en die is niet zo handig met mapjes e.d. Die laat liever 800 berichten in z'n inbox zitten.

Maar eigenlijk is het dan gewoon niet mogelijk als ik het goed begrijp.
Spijtig.

Dank

in mijn ogen is het niet mogelijk om berichten onderlin een andere kleur te geven maar misschien moet je kijken of je nieuwere berichten van dezelfde afzender een andere kleur kunt geven maar dan moet je gewoon kijken wat er gebeurt met een combi van regels