Dune2000 - in combinatie met Jaguar

Als oud pc gebruiker ben ik totaal verslaafd aan spellen zoals c&c, red alert en dune2000. Nu speel ik deze spellen nog steeds op een pc. Maar kan dit ook op een apple?

[quote:post_uid0="Ganymedus"]Als oud pc gebruiker ben ik totaal verslaafd aan spellen zoals c&c, red alert en dune2000. Nu speel ik deze spellen nog steeds op een pc. Maar kan dit ook op een apple?[/quote:post_uid0] Ik ben absoluut geen gamer, maar ik neem aan dat je inmiddels wel op het internet hebt gezocht.

Onder Virtual PC moet je zowieso geen zware games gebruiken, alhoewel ik van een bekende heb gehoord dat met een oude 400 Mhz iMac sommige games goed draaien.

Ik ben op dit moment Virtual PC aan het testen, maar ik doe dus helemaal niets met games ed. dus kan hier helaas geen ervaring met je delen. Je kan van het Internet zolang even versie 5.0.4 'lenen' om e.e.a. uit te proberen en mocht het dan werken, dan zou je alsnog definitief een versie kunnen aanschaffen.
Dan schiet me op dit moment nog even binnen of Virtual PC ook hardware ondersteund zoals joysticks ed.?

Groet,
Bert

Er zijn veel soortgelijke spellen voor de mac te krijgen.. kijk maar eens op de [url=http://www.apple.com/games/]games[/url] site van Apple. Dat is denk ik een goed begin voor je zoektocht in spellen land... er zitten echt hele supertoffe tussen...

en vergeet niet je bevindingen hier te melden

mk

Ik heb slechte ervaringen met PC spellen onder VPC..de meest nieuwe spellen maken gebruik van goede grafische kaarten. Die zit wel in je Mac maar VPC kan die niet herkennen. Het is en blijft een emulator. Voorlopig zal je met de tips en lijstjes hier gegeven wel ff vooruitkunnen. GAME ON!

Het nadeel is dat ik die spellen legaal heb en een beetje zonde vind om ze weg te gooien. Gelukkig maakt westwood nooit veel gebruik van de hardware maar is het gebaseerd op een hele lichte maar zeer sterke engine. Er is toch ook een ander soort programma-tje wat wel goed schijnt te werken.

Ik snap het princiepe van vpc nog steeds niet helemaal. Je zou verwachten dat het gewoon je hardware detecteerd en meeneemt in zijn emulatie.